Browsing by Author "Akçalı Kuyucu, Elif"
Now showing items 1-9 of 9
-
2000'li yillarda Turkiye'de cekilen korku filmleri ve istikamet uzun metraj film senaryosu
2000'li yillarda Turkiye'de korku filmlerindeki artis pek cok arastirmacinin ilgisini cekmis konu hakkinda makaleler ve tezler yazilmistir. Arastirmacilarin bazilari korku filmlerindeki Ýslam dini ogelerini incelerken bazilari feminist elestiri acisindan kadinin sunumu uzerinde durmustur. Ne dinin ne de kadinin bir korku ogesi olarak filmlerde kullanilmasi yenidir. 2000'lerden sonra yeni bir yaratim surecine giren yerli sinema esasinda onceki yillarda yaptigi gibi korku filmlerinde Bati sinemasini ...
-
Accented Essays: Documentary as Artistic Practice in Contemporary Audiovisual Works from Turkey
This article looks at the use of documentary filmmaking in contemporary artistic practices in Turkey, specifically focusing on three works that adopt a first-person, subjective viewpoint: Didem Pekun's Of Dice and Men (2016), Sener ozmen's How to Tell of Peace to a Living Dove? (2015), and Aykan Safoglu's Off-White Tulips (2013). Made by artists in transition, these films tackle themes of belonging and identity through stylistic choices proper to essayistic filmmaking, which allow these works to ...
-
Istanbul convertible: A Magic Carpet Ride through genres
Authors:Bayraktar, Gülümser Deniz; Akçalı Kuyucu, Elif
Publisher and Date:(Routledge Journals Taylor & Francis Ltd, 2010)
-
Kara komedide dijital çağ temasi ve sicak su: mavi kisa filmi
Yasadigimiz teknoloji cagi ve buna bagli olarak evrilen hayat kosullari gecmis yasamlardan daha farkli mizah ve drama cesitlerinin ortaya cikmasina neden olmustur. Teknoloji caginin getirmis oldugu hiz ve tuketme hirsi kisinin kendisinde de tukenmislik ve depresyon kavramlarini daha da on plana cikarmistir. Bu uygulamali tez calismasinda cekmis oldugum Sicak Su: Mavi isimli kisa metraj filmimin yasadigimiz sanal cagin getirdikleri ile birlikte kara komedi alt turu uzerinden degerlendirilmesi ...
-
The rise of the anti-hero :pushing network boundaries in the contemporary U.S. television
The proliferation of networks using narrowcasting for their original drama serials in the United States proved that protagonist types different from conventional heroes can appeal to their target audiences. While this success of anti-hero narratives in television serials starting from late 1990s raises the question of “quality television” developing audience measurement models of networks make alternative narratives based on anti-heroes become widespread on the U.S. television industry. This thesis ...
-
Süha Arin filmografisinden camın teri belgeselinin analizi
Köklerini deneme yazım türünden alıp, belgesel sinemadan ve avangard akımdan beslenerek gelişen deneme-film, kendisini kısıtlamayan montaj ve çekim olanakları ile farklı anlatım yapılarını bir arada incelemek ve tartışmak için oldukça elverişli bir düzlem yaratıyor. Bu tezde geçmişte objektiviteye ve gerçekçiliğe sıkı sıkıya bağlı olan serimsel belgesel tarzını günümüzün objektiflik ve gerçekçilik algılarıyla karşılaştıracak ve iki akımı yan yana getirecek bir kısa metraj deneysel-film projesi ...
-
Turkish television serial production processes: Limitations on creative practices in the digital era
Turkish television serials form a great part of the media industry of Turkey. This study focuses on the production practices of Turkish television serials that changed in the last decade due to the expansion of Turkish television serial industry and the newly emerged online streaming platforms. Serial production practices are affected and pressured by several factors within the media industry which I call external limitations; media monopolization, control mechanism RTÜK, financial concerns of ...
-
Uzun metraj film senaryosu: Hatırla / Feature film script: Hatirla
Hatırla isimli uzun metraj film senaryosu, hastalığı sebebiyle her şeyi unutmaya başlayan bir yazarın son kitabını bitirmek için gösterdiği çabayı, kendi geçmişine dönük hatırlama sürecini ele almaktadır. Anlatımda, mizansenin temel öğelerini oluşturan dekor, aydınlatma, kostüm, oyunculuk, makyaj gibi anlatı araçlarının ön plana çıktığı XX. yüzyıl Alman Dışavurumcu sinemasının nitelikleri baz alınmıştır. Dolayısıyla çalışmada önce Dışavurumcu sinemanın karakteristik özelliklerini yansıtan ...