Now showing items 1-4 of 4

  • BİR ANA MENDİETA VARMIŞ, BİR ANA MENDİETA YOKMUŞ 

    Authors:Balkır Kuru, Nur
    Publisher and Date:(Ege Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, 2018)
    8 Eylül 1985’te New York’taki Soho polis departmanı bir acil durum çağrısı aldı. Ünlü minimalist sanatçı Carl Andre, karısı Ana’nın, yaşadıkları apartmanın 34’üncü kat penceresinden düştüğünü söyleyerek yardım istiyordu. Yardım ekipleri ulaştığında Ana Mendieta’nın cansız bedenini New York Performans Sanatları Okulu’nun çaprazında buldu. Komşuları kısa süre önce onların dairesinden kavga sesleri duyduklarını söylüyorlardı. Mendieta’nın vücudundaki izlerden ve pencerenin konumundan yola çıkan ...

  • BLENDING SCIENCE AND ART: AN EDUCATIONAL PERSPECTIVE 

    rt and design education enable students to find creative and logical solutions to various design problems. The use of materials, constructive analysis, craftmanship, and originality are some key criteria in the process. Size and dimensionality, the proportion analysis, expression integrity, substantiality, and presentability can vary depending on the project and the context. As one of the methods used to provide targeted experience and learning in art and design education, interdisciplinary work ...

  • Learning from art museums: Three course assignments for pre-service elementary teachers 

    Authors:Balkır Kuru, Nur
    Publisher and Date:(2010)
    This paper presents a course assignment that required pre-service teacher education students to reflect on a museum in the Fort Worth and Dallas Metroplex in Texas. As part of their art education course at the College of Visual Arts and Design of the University of North Texas students experimented with a variety of media and concepts to develop the skills necessary to bring art to life for children. These art-making and related experiences correlated with and reinforced the concepts introduced in ...

  • Türkiye' de 1980-2010 yılları arasındaki gazete ilanlarında imaj kavramı: marka örneği bağlamında değerlendirilmesi 

    Authors:Öztürk, Vildan
    Publisher and Date:(Kadir Has University, 2012)
    Bu tez çalışmasında imaj kavramı bir marka örneği üzerinden değerlendirilmiştir.Türkiye.deki gazetelerde 1980-2010 yılları arasındaki dönemde yayınlanmış, marka örneği olarak Arçelik firmasının reklamlarından oluşturulan örneklemler üzerinden kavramın dönemsel değişimleri incelenmiştir. İçerik analizi yöntemi ile çözümlemesiyapılan bu reklamlarda, marka imajına ait kategoriler ile yıllara ait söylemler arasındaki ilişki ve bu söylemler üzerinden toplumun yaşam tarzı özellikleri ortaya çıkarılmıştır.