Browsing by Subject "Sosyal Medya"
Now showing items 1-8 of 8
-
Kara komedide dijital çağ temasi ve sicak su: mavi kisa filmi
Authors:
Publisher and Date:(Kadir Has University, 2018)Yasadigimiz teknoloji cagi ve buna bagli olarak evrilen hayat kosullari gecmis yasamlardan daha farkli mizah ve drama cesitlerinin ortaya cikmasina neden olmustur. Teknoloji caginin getirmis oldugu hiz ve tuketme hirsi kisinin kendisinde de tukenmislik ve depresyon kavramlarini daha da on plana cikarmistir. Bu uygulamali tez calismasinda cekmis oldugum Sicak Su: Mavi isimli kisa metraj filmimin yasadigimiz sanal cagin getirdikleri ile birlikte kara komedi alt turu uzerinden degerlendirilmesi ...
-
Kurumsal iletişimde sosyal medya: Thy ve Pegasus örnekleri
Authors:
Publisher and Date:(Kadir Has University, 2018)Gunumuz teknolojisinin gelismesiyle birlikte kurumlarin kurumsal iletisim calismalari yaparken basta hedef kitleleri olmak uzere diger tum paydaslarina yonelik etkin hizli dogru ve seffaf bir yonetim anlayisiyla hareket etmeleri gerekmektedir. Teknolojinin gelismesiyle birlikte geleneksel iletisim araclari gittikce sosyal medya araclarina gore daha az tercih edilen paylasim alani olmaktadir. Teknolojik gelismeler cercevesinde sosyal medyanin sundugu sinirsiz hizmet alani dogrultusunda kullanicilar ...
-
Limited effects of social media and relevance of opinion leader theory on arab spring: the case of Tunisia and Egypt
Authors:
Publisher and Date:(Kadir Has University, 2016)According to The World Bank in 2009 internet usage in Tunisia was 34.1% (The World Bank 2009). Tunisia has been considered where Arab Spring started but it has not internet users as much as most of Middle East and European countries. Therefore regarding to numbers how it is possible to make strong connection between social media and uprisings. On 17 December 2010 Mohammed Bouazizi set himself on fire and started uprisings in North Africa and Middle East. By this incident suppressed people of nations ...
-
Markaların Sosyal Medya Yardım Masası Hesaplarına Yapılan Şikayetlerin Analizi: Yüksek Teknoloji Ürünleri Üzerine Bir Çalışma
Authors:
Publisher and Date:(Melih Topaloğlu, 2018)Bu araştırmada marka müşterilerinin satın alıp kullandıkları ürünlerle ilgili istek ve şikayetlerini ilettikleri çevrimiçi yardım masalarıyla olan etkileşimi incelenerek markaların şikayetlere nasıl yanıt verdikleri ve uyguladıkları şikayet yönetiminin müşterilerin duygularındaki değişimi nasıl etkilediği araştırılmış ve sosyal medya ağlarından elde edilen veriler duygu analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışmada müşterilerin istek ve şikayetlerini ilettikleri paylaşımlarındaki tutumlarının ...
-
Research ethical issues while collecting free data from social media and its impact on consumer perception
Authors:
Publisher and Date:(Kadir Has University, 2020)Early developments on the internet and the improvement of social media have encouraged the interconnectivity of consumers. Consumers have social cooperation's through social media, such as online sites, networks, evaluations, audits, and suggestions. To address the examination question during the thesis, I have utilized primary data collection. Utilizing primary data collection permitted me to deliver specific ethical issues to social media and how these media explicitly impact their consumer ...
-
Social media impact on television in yemen: the case of belqees tv
Authors:
Publisher and Date:(Kadir Has University, 2018)Television industry experienced many changes in the digital era and social media is considered as the latest contributor to those changes as it becomes an important part of any TV station. This research is studying the impact of social media on television in Yemen with further focus on Belqees TV. The research includes reflections on the media convergence and its types of technological, structural, economic convergence and convergent audience. The study is using a mixed research method of quantitative ...
-
THOUGHTS ON INTERPELLATION AND INTERTEXTUALITY AMONG FACEBOOK COVER PHOTOS OF FOUR MAJOR POLITICAL PARTIES AS VISUAL NARRATIVES DURING THE TURKISH GENERAL ELECTION OF 2015 CAMPAIGN
Authors:
Publisher and Date:(İstanbul Aydın Üniversitesi, 2015)Bu çalışmanın temel amacı ve ilgi odağı, görsel anlatı süreçlerinin 2015 genel seçim sürecinde Adelet ve Kalkınma Partisi (AKP), Cumhuriyet Halk Partisi (CHP), Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) ve Halkların Demokratik Partisi (HDP) gibi Türkiye Büyük Millet Meclisinde temsil edilen dört siyasi partinin resmi Facebook sayfalarındaki kapak fotoğrafları üzerinden nasıl işlediğini değerlendirmektir. Oy talebi ve desteği çağrısını resimleyen kapak fotoğrafları siyasi rekabet iletişimi kurma ...
-
What should ott brands post to engage with consumers on instagram?
Authors:
Publisher and Date:(Kadir Has University, 2019)This study analyzes the most engaging content categories on Instagram. In order to understand and analyze the digital consumer engagement, Instagram content shared by two OTT brands, Netflix and BluTV will be examined. The aim of the study is to introduce an understanding on what factors indicate the essentials of a branded Instagram content created as a digital content marketing effort of an OTT brand in terms of digital consumer engagement by means of relational content analysis. The analysis ...