Yayın tarihi için Reklamcılık / Advertising listeleme
Toplam kayıt 13, listelenen: 1-13
-
Finansal Hizmet İşletmelerinde Kurumsal Reklamcılık
Yazarlar:
Yayıncı ve Tarih:(İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2007)Kurumsal reklamcılık, bütünleşik pazarlama iletişimi anlayışı dahilinde, halkla ilişkiler ve reklamın birlikte hareket ettiği bir alandır. Kurumsal reklam, kurum kültürü, kurum kimliği ve kurum imajı gibi halkla ilişkilerin uygulama alanı içerisinde bulunan kavramlara yönelik olarak gerçekleştirilmektedir. Sanayi üretime yönelik işletmelerde ürünün fiziksel varlığı, o işletmenin tanımını yapabilmek için güçlü bir baz sağlar. Bununla birlikte hizmet işletmeleri, hizmetlerin soyut olmaları sebebi ...
-
Reklam, toplumsal cinsiyet kalıp yargıları ve iktidar
Yazarlar:
Yayıncı ve Tarih:(Civilacademy Sosyal Bilimler Topluluğu Fatih Üniversitesi, 2008)Advertising communication transmits a controlled message for making the target audience behave according to the sales target of the advertiser. The design of this controlled message to expand the acceptability of the product must refer to the target’s socio-cultural values and be based on real life. This is especially true in the advertisements directed at women. To increase acceptability, the real life gender roles and the competence areas belonging to these roles are reproduced and assured ...
-
Guiding metaphors of nationalism: the Cyprus issue and the construction of Turkish national identity in online discussions
Yazarlar:
Yayıncı ve Tarih:(Sage Publications Inc, 2008)This article is a study of three major metaphors organizing nationalistic discourse about Cyprus in two online forums for Turkish university students. The analysis suggests that discussants symbolically warranted their constructions of the future of Cyprus and Turkish Cypriots with metaphors of blood and heroism that emphasized their personal and collective memory of sacrifice. Sports metaphors were used predominantly to convey a sense of the strategic importance of Cyprus. In addition discussants ...
-
Bankacılık Hizmetlerinde İletişim Süreci: Bankalarda Reklam Faaliyetleri
Yazarlar:
Yayıncı ve Tarih:(Marmara Üniversitesi, Sos. Bil. Enst., 2008)Ülkelerin kalkınmasında önemli bir rol üstlenen bankalar, hedef kitlelerinde marka bağımlılığını yaratabilmek, piyasadaki paylarını arttırabilmek amacıyla pazarlama iletişiminden yararlanmaktadırlar. Bankalar bu amaçları gerçekleştirebilmek için iletişim sürecini kullanırken, halkla ilişkiler, kişisel satış ve reklam iletişiminden faydalanmaktadırlar. Özellikle reklam iletişimi, bankaların hedef kitleye kendilerini ve ürünlerini ifade etmede, müşterilerin o bankanın hizmetlerini tercih etmesinde ...
-
Publicized Intimacies on Reality Television: An Analysis of Voyeuristic Content and Its Contribution to the Appeal of Reality Programming
Yazarlar:
Yayıncı ve Tarih:(Routledge Journals Taylor & Francis Ltd, 2009)Given that reality television is not a cohesive genre a better understanding of the frequently noted voyeuristic appeal of reality programs would require an analysis of content features that may contribute to their voyeuristic appeal. A survey administered to television viewers and a content analysis of reality programs support hypotheses regarding the voyeuristic appeal of reality programs in general and suggest that scenes which adopt a fly on the wall perspective take place in private settings ...
-
Talking Fashion in Female Friendship Groups: Negotiating the Necessary Marketplace Skills and Knowledge
Yazarlar:
Yayıncı ve Tarih:(Kluwer Academic Publishers, 2014)This study revisits contexts of consumer socialization by focusing on fashion consumption among female teenagers. Focus groups and interviews have been utilized to collect data from 12- to 16-year-old female adolescents. The findings indicate that the adolescents cultivate both rational and symbolic skills within their friendship groups through friendship talk. The paper contributes to consumer socialization studies by examining the role of social relationships in and the accounts of the actual ...
-
(Il)Legitimisation of the role of the nation state: Understanding of and reactions to Internet censorship in Turkey
Yazarlar:
Yayıncı ve Tarih:(Sage Publications Ltd, 2014)This study aims to explore Turkish citizen-consumers' understanding of and reactions to censorship of websites in Turkey by using in-depth interviews and online ethnography. In an environment where sites such as YouTube and others are increasingly being banned the citizen-consumers' macro-level understanding is that such censorship is part of a wider ideological plan and their micro-level understanding is that their relationship with the wider global network is reduced in the sense that they have ...
-
SilkRoad Onions and Clean Money
Yazarlar:
Yayıncı ve Tarih:(Sage Publications Inc, 2015)
-
Türkiye'de Sosyal Medyanın Siyasi Katılıma Etkileri
Yazarlar:
Yayıncı ve Tarih:(Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, 2015)
-
Reklamlarda Karikatür Kullanımı: Piyale Örneği
Yazarlar:
Yayıncı ve Tarih:(Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2015)Bir mizah sanatı olan karikatürün, eğlendirmenin yanı sıra düşündürmek, öğretmek ve ikna etmek gibi özellikleri karikatürü reklamcılar için cazip hale getirmiştir. Anlatmak istediğini sade bir dille çarpıcı bir biçimde anlatan karikatür, sıralanan tüm bu özellikleriyle tüketicide davranış değiştirmekte önemli bir araç olabilmektedir. Karikatürlü reklamların hedefleri arasında olan ürün satmanın dışında bilinirlik arttırmak da vardır. Karikatürlü reklamlar da tüm reklamlar gibi bunu kimi zaman ...
-
NİTEL DÜŞÜNCE VE ETNOGRAFİ: ETNOGRAFİK YÖNTEME DÜŞÜNSEL BİR YAKLAŞIM
Yazarlar:
Yayıncı ve Tarih:(Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2017)Bu yazıda niteliksel düşüncenin ne olduğunu, nereden kaynaklandığını ve etnografi ile olan ilişkisini irdelemeye çalışacağım. “Bilgi”yi öznenin nesne ile kurduğu bağın ürünü olarak kabul edersek, amacım, öznenin, yani araştırmacının araştırma nesnesi ile bağ kurmak için kullandığı çıkış noktasının nesneyi anlamada ne kadar etkin olduğunu ortaya koymaktan ibarettir.
-
"Kristal Elma Yaratıcılık Festivalinde (1988-2018) Cam Tavan Olgusu: Kadın Jüri Üyesi Oranlarına Dair Bir İnceleme"
Yazarlar:
Yayıncı ve Tarih:(İmge Kitabevi Yayınları, 2019)Toplumsal cinsiyete dayalı eşitsizliklerin ve cinsiyetçi rollerin iş yaşamındaki varlığı kadın çalışanların meslek sahibi olabileceği alanları etkilemektedir. Erkeklerin geleneksel olarak daha fazla yer aldığı mesleklerde kadınların karşılaştıkları zorluklar akademik literatürde çeşitli kapsamlarda incelenmiştir. Toplumsal cinsiyeti ideolojik bir güç olarak düşündüğümüzde, çalışma yaşamında karşılaşılan toplumsal cinsiyet eşitsizlikleri, kalıp davranışlar ve cinsiyetçi roller kadınların ...
-
Data-driven advertising: The effectiveness of dynamic product ads (Dpas) / Veri güdümlü reklamcılık: Dinamik ürün reklamlarının (Dpas) etkinliği
Yazarlar:
Yayıncı ve Tarih:(Kadir Has Üniversitesi, 2021)Dinamik ürün reklamları, yapay zeka temelli ve veri güdümlü, tüketicilerin ilgi alanlarına ve geçmiş tüketim alışkanlıklarına göre hazırlanan reklamlardır. Dinamik ürün reklamları günümüzün en ileri hedefleme gücüne sahiptir. Ayrıca reklam üretim maliyeti ve zaman kaybını önemli derece azalttığı için küçük ve büyük ölçekli tüm işletmelere uygun olabilir. Dinamik ürün reklamlarının en büyük kullanım yararları yüksek kişiselleştirme ve kolay süreci ile tüketiciyi satın alıma yönlendirmek ki bu ...