• English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Fakülteler / Faculties
  • İletişim Fakültesi / Faculty of Communication
  • Reklamcılık / Advertising
  • Search
  •   DSpace Home
  • Fakülteler / Faculties
  • İletişim Fakültesi / Faculty of Communication
  • Reklamcılık / Advertising
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-7 of 7

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

"Kristal Elma Yaratıcılık Festivalinde (1988-2018) Cam Tavan Olgusu: Kadın Jüri Üyesi Oranlarına Dair Bir İnceleme" 

Binay Kurultay, Ayşe (İmge Kitabevi Yayınları, 2019)
Toplumsal cinsiyete dayalı eşitsizliklerin ve cinsiyetçi rollerin iş yaşamındaki varlığı kadın çalışanların meslek sahibi olabileceği alanları etkilemektedir. Erkeklerin geleneksel olarak daha fazla yer aldığı mesleklerde ...
Thumbnail

NİTEL DÜŞÜNCE VE ETNOGRAFİ: ETNOGRAFİK YÖNTEME DÜŞÜNSEL BİR YAKLAŞIM 

Kartarı, Asker (Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2017)
Bu yazıda niteliksel düşüncenin ne olduğunu, nereden kaynaklandığını ve etnografi ile olan ilişkisini irdelemeye çalışacağım. “Bilgi”yi öznenin nesne ile kurduğu bağın ürünü olarak kabul edersek, amacım, öznenin, yani ...
Thumbnail

SilkRoad Onions and Clean Money 

Yalkın, Çağrı; Kerrigan, Finola (Sage Publications Inc, 2015)
Thumbnail

Talking Fashion in Female Friendship Groups: Negotiating the Necessary Marketplace Skills and Knowledge 

Yalkın, Çağrı; Elliott, Richard (Kluwer Academic Publishers, 2014)
This study revisits contexts of consumer socialization by focusing on fashion consumption among female teenagers. Focus groups and interviews have been utilized to collect data from 12- to 16-year-old female adolescents. ...
Thumbnail

Türkiye'de Sosyal Medyanın Siyasi Katılıma Etkileri 

Şener, Gülüm; Emre Öğün, Perrin; Akyıldız, Fatih (Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, 2015)
Thumbnail

Reklamlarda Karikatür Kullanımı: Piyale Örneği 

Binay Kurultay, Ayşe; Pekseven Sabuncuoğlu, Burcu (Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2015)
Bir mizah sanatı olan karikatürün, eğlendirmenin yanı sıra düşündürmek, öğretmek ve ikna etmek gibi özellikleri karikatürü reklamcılar için cazip hale getirmiştir. Anlatmak istediğini sade bir dille çarpıcı bir biçimde ...
Thumbnail

(Il)Legitimisation of the role of the nation state: Understanding of and reactions to Internet censorship in Turkey 

Yalkın, Çağrı; Kerrigan, Finola; vom, Lehn Dirk (Sage Publications Ltd, 2014)
This study aims to explore Turkish citizen-consumers' understanding of and reactions to censorship of websites in Turkey by using in-depth interviews and online ethnography. In an environment where sites such as YouTube ...

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateBy AuthorsBy TitlesBy SubjectsBy TypesBy LanguagesBy DepartmentsBy PublishersBy KHAS AuthorsBy Access TypesThis CollectionBy Issue DateBy AuthorsBy TitlesBy SubjectsBy TypesBy LanguagesBy DepartmentsBy PublishersBy KHAS AuthorsBy Access Types

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorYalkın, Çağrı (3)Binay Kurultay, Ayşe (2)Kerrigan, Finola (2)Akyıldız, Fatih (1)Elliott, Richard (1)Emre Öğün, Perrin (1)Kartarı, Asker (1)Pekseven Sabuncuoğlu, Burcu (1)vom, Lehn Dirk (1)Şener, Gülüm (1)SubjectAdvertising (1)Cam tavan (1)Caricature (1)Cartoon (1)Citizen-consumers (1)Consumer socialization (1)Consumption (1)Ethnography (1)Ethnography of communication (1)Etnografi (1)... View MoreDate Issued2015 (3)2014 (2)2017 (1)2019 (1)Has File(s)true (7)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV