Show simple item record

dc.contributor.advisorSarikartal, Cetin Kemal
dc.contributor.authorCol, Doga
dc.date.accessioned2019-07-12T08:36:25Z
dc.date.available2019-07-12T08:36:25Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2027
dc.description.abstractMerleau-Ponty’nin fikirlerini kullanarak film kurgusuna fenomenolojik olarak bakmak kurgunun ne oldugunu ve izleyiciyi nasil etkiledigine dair yeni bir gorus sagliyor. Klasik baglamda kurguya teknik olarak filmin dili icerisindeki parcalarinin kullanilisinin yorumu ve analizi ile bir seyin neden ve nasil yapildigini anlamak uzere bakilir. Bu tezde amac bir seyin nedenini ve nasilini anlamak degil. Amac film kurgusuna degisik bir perspektiften bakarak ampirik ve entellektuel yaklasimlardan baska bir dusunceye yol acilmasidir. Klasik yaklasim bir izleyicinin ne anlamasi gerektigini tatmin ediyor olsa da izleyicinin hissettigi ve deneyimledigi uzerine yeterli tatmini saglayamaz. Merleau-Ponty’nin fenomenolojik yaklasiminin film kurgusuna uyarlanmasini kavramaya calismak icin oncelikle bastan baslamali ve kurgunun nasil bugune geldigini ve birlikte hangi dusunceleri yaklasimlari ve teknikleri getirdiginden baslamak gerekir. Her yaklasimin kendine has uygulumalari oldugundan dolayi bu yaklasimlari bu sekilde ele alip Merleau-Ponty’nin yonuyle birlikte one sermeli ve sonunda diger yaklasimlarla nasil karsilastiklarini gormeliyiz. Tabii ki bu film tarihini silmek veya klasik yaklasimina itibar etmemek demek degildir bu filmlere klasik yaklasimin bakamadigi bir perspektiften bakabilmemiz demektir.
dc.language.isoTurkish
dc.publisherKadir Has University
dc.subjectFilm tarihi
dc.titleA phenomenological approach to the film editing practice : legacy of maurice merleau-ponty
dc.typeMaster's Thesis
dc.contributor.departmentKadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Cinema and Television


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record