Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorDiken, Bülenten_US
dc.contributor.authorCengiz, Ela
dc.date.accessioned2019-07-12T08:36:14Z
dc.date.available2019-07-12T08:36:14Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2003
dc.description.abstractBu çalışma terör ile sinema arasında bir analoji kuruyor ve bu bağlamda terör sinema ilişkisine odaklanıyor. Bu etkileşimli yüzeyi görünür kılabilmek için önce Zizek ve Baudrillard’ın felsefeleri bağlamında sosyolojik bir terör analizi yapılarak Agamben’e varılıyor. Ardından sinemanın kavramsal tanımı yapılıyor. Bu bağlamda imgeyi sinemanın düşünme tarzı olarak alıyor ve bunu Deleuze’ün hareket-imge, zaman-imge kavramları ile açıklıyor. Buradan hareketle Brazil (Terry Gilliam, 1985), Kurtuluş Günü (Roland Emmerich, 1996) ve Yedi (David Fincher, 1995) filmleri sinema ve sosyoloji bir arada tutulmaya çalışılarak analiz ediliyor. Bu çalışmada iki metot kullanılıyor. İlk olarak terörün analitik sosyolojik bir tartışması yapılıyor. İkinci olarak ise film çalışmaları ve film sosyolojisinin ortak paydası gözetilerek film analizi yapılıyor. Son kertede bu çalışma terör ile sinemanın benzer işleyişe sahip aygıtlar olduğunu iddia etmektedir.en_US
dc.description.abstractThis work establishes an analogy between terrorism and cinema, and in this context, it focuses on the relationship between terror and cinema. In order to make this interactive surface visible, Agamben is first reached through a sociological analysis of terrorism in the context of Zizek and Baudrillard's philosophies. Then the cinema is conceptually defined. In this context, takes the image as the way of thinking of the cinema and explains this with Deleuze's concepts of motion-image, time-image. From this point of view, three films which Brazil (Terry Gilliam, 1985), Independence Day (Roland Emmerich, 1996), Se7en (David Fincher, 1995) are analyzed by trying to keep cinema and sociology together. two methods are used in this study. Firstly, there is an analytical sociological discussion of terrorism. Secondly, film analysis is carried out by considering the film studies and the common interest of the film sociologist. ultimately, this work claims that terrorism and cinema are devices which have similar function.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSinema ve dusunceen_US
dc.subjectSinemaen_US
dc.subjectTerören_US
dc.subjectTerörle Mücadeleen_US
dc.subjectCinemaen_US
dc.subjectCinema and Ideaen_US
dc.subjectTerroren_US
dc.subjectCounterterrorismen_US
dc.titleSinematik terör : sinemanın terörü ve terörün sinemasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Radyo, Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid529558en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record