Global firmaların Türkiye pazarındaki glokalizasyon çalışmaları: fast food firmaları üzerine bir araştırma
Özet
Globallesme sureci sosyal kulturel ekonomik siyasi ve teknolojik alanlarda yasanan degisimleri de beraberinde getirmistir. İsletmeler uluslararasi pazarlara acilmis global markalar ve global rekabet ortami ortaya cikmistir. Farkli pazarlarda faaliyet gosteren global markalar bu rekabet ortaminda on siralarda yer edinebilmek icin cesitli pazarlama stratejileri izlemektedirler. Bu pazarlama stratejilerinden biri olan glokal strateji “Kuresel dusun yerel hareket et” fikrini savunur. Bu calismada global fast food firmalarinin Turkiye Pazarinda yayinladiklari reklam filmlerinde yer alan kulturel gostergeler analiz edilmis firmalarin kullanmis oldugu global stratejiler saptanmis reklam filmlerinde toplumsal cinsiyet rolleri ve aile sunumlarinda kalip yargilarin yeniden uretilip uretilmedigi incelenmis ve yeniden uretiminin gerceklestigi sonucuna varilmistir.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [1347]