Show simple item record

dc.contributor.advisorBinay Kurultay, Ayse
dc.contributor.authorDönmez, Cansu
dc.date.accessioned2019-07-12T08:36:42Z
dc.date.available2019-07-12T08:36:42Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2071
dc.description.abstractGloballesme sureci sosyal kulturel ekonomik siyasi ve teknolojik alanlarda yasanan degisimleri de beraberinde getirmistir. Ýsletmeler uluslararasi pazarlara acilmis global markalar ve global rekabet ortami ortaya cikmistir. Farkli pazarlarda faaliyet gosteren global markalar bu rekabet ortaminda on siralarda yer edinebilmek icin cesitli pazarlama stratejileri izlemektedirler. Bu pazarlama stratejilerinden biri olan glokal strateji “Kuresel dusun yerel hareket et” fikrini savunur. Bu calismada global fast food firmalarinin Turkiye Pazarinda yayinladiklari reklam filmlerinde yer alan kulturel gostergeler analiz edilmis firmalarin kullanmis oldugu global stratejiler saptanmis reklam filmlerinde toplumsal cinsiyet rolleri ve aile sunumlarinda kalip yargilarin yeniden uretilip uretilmedigi incelenmis ve yeniden uretiminin gerceklestigi sonucuna varilmistir.
dc.language.isoEnglish
dc.publisherKadir Has University
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGloballesme
dc.titleGlobal firmaların Türkiye pazarındaki glokalizasyon çalışmaları: fast food firmaları üzerine bir araştırma
dc.typeMaster's Thesis
dc.contributor.departmentKadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Communication Studies


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record