Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorCoşkun Orlandi, Ayşe Elifen_US
dc.contributor.authorKaratas, Isil
dc.date.accessioned2019-07-12T08:38:19Zen_US
dc.date.available2019-07-12T08:38:19Zen_US
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2222
dc.description.abstractToday's consumers are prioritizing their expenditure and they think about what.sreally worth it. At this point .Do it Yourself.(DiY) appears as a valuable alternative. For most of the people the underlying drivingforce is financial concerns which are alsothe starting point of self assembly industrial products. On the otherhand acceptable amount of consumers prefer actually making something themselves.This is an important element which makes DiY appealing. So DiY is not just a process. -- Abtract'tan.en_US
dc.description.abstractÇoğu kişiyi kendin yap etkinliğine yönelten konu maddi kaygılar olsa da, diğertaraftan büyük bir kitlenin tercih sebebi çoğu şeyi kendi başlarına yapmayı sevmelerive duygusal tatmin sağlamalarıdır. Kendin yap etkinliğini tasarım disiplini açısındandeğerli kılan önemli noktalardan biri de budur. Bu noktada kendin yap etkinliğisadece harcamaları kontrol altında tutmak için bir strateji olmanın dışında duygusaldeğerler de içermektedir. Kendin yap etkinliği giderek önem kazanırken bir diğertaraftan da firmalar tedarik zincirinin çeşitli aşamalarında tüketici katılımının önemve değerini farketmeye başladılar. Bu katılım fikir aşamasından üretime, ürün veyaservislerin dağıtım ve nakliyesine kadar farklı alanlarda tüketici katkısını içerebilir.Kendin yap ürünler büyük bir pazar oluşturmasına ve firmaların tüketici katılımınınönemini farketmelerine rağmen, kendin yap kavramı tüketim ve pratik açısındankeşfedilmemiş bir alan teşkil etmektedir ve kendin yap etkinliğinin duygusal yönüyleilgili tasarım literatüründe çok az veri bulunmaktadır. Kendin yap ve ortak yapımetkinliklerini ürün geliştirme süreçlerine dahil ederek özellikli bir yapıya sahipfirmalardan biri İsveç kökenli ev eşyası ve mobilya firması olaraksınıflandırılabilecek IKEA'dır. Tüketicinin kendi nakliye ve montajını yapması ileIKEA fiyatlarını düşürerek herkes için erişilebilir ürünler sunmaktadır. IKEA üretimzinciri içinde kendin yap etkinliği temel amaçlarından biridir ve aynı zamandatüketicileri ortak yapım aşamasına dahil ederek kendi değerlerini yaratmalarınaolanak vermektedir. Bu çalışma kendin yap ürün deneyimi ve kullanıcı duygularınıIKEA Türkiye müşterileri üzerine yapılan bir saha araştırması üzerinden incelemekteve ağırlıklı olarak literatür taraması ve ampirik araştırma sonuçlarına dayanmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDo it yourselfen_US
dc.subjectSelf productionen_US
dc.subjectEmotionen_US
dc.subjectProduct designen_US
dc.subjectCo-productionen_US
dc.subjectKendin yapen_US
dc.subjectDuyguen_US
dc.subjectÜrün tasarımıen_US
dc.subjectOrtak yapımen_US
dc.titleAnalyzing and measuring emotions on customer coproduction process through empirical researh on ikea customers in Turkeyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid319731en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record