Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorYucekaya, Ahmeten_US
dc.contributor.authorAltun, Yasin
dc.date.accessioned2019-07-12T08:41:31Zen_US
dc.date.available2019-07-12T08:41:31Zen_US
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2491
dc.description.abstractAlongside earns transaction volume and transaction number goals banks also have cross selling rate aims in recent years. Also again many banks of our day have studies on transaction cost and calculate costs for every single transaction without missing any and take this information into account while calculating the actual profitability of customer. We searched which product could be sold to customer in this process. While doing this we took the cost of offer into consideration and try to maximize yield/cost ratio. This is calculated by taking the owning ratio of customers in every segment for this specific product and average profit for every customer. The results are believed to be in a level to apply. The results show that decision support system works well.en_US
dc.description.abstractBankalar getiri, işlem hacmi ve işlem adedi gibi hedeflerinin yanında, son yıllarda çapraz satış oranında da kendisine bir hedef belirlemektedir. Yine günümüzde birçok banka, işlem maliyeti alanında çalışmalar yapmakta, istisnasız her bir işlem için maliyet hesaplamakta ve bunu müşterinin gerçek karlılığını hesaplarken dikkate almaktadır. Biz bu sürecin içerisinde, müşteriye hangi ürünün satılabileceğini araştırdık. Bunu yaparken teklifin maliyetini göz önüne aldık ve getiri/maliyet oranını maximize etmeye çalıştık. Bunu, her bir ürünün her bir müşteri segmenti için ortalama kârını ve ürünün her bir segmentteki müşterileri için sahiplik yüzdesini dikkate alarak hesapladık. Sonuçların uygulanabilecek düzeyde mümkün olduğuna inanılmaktadır. Sonuçlar karar destek sisteminin çalıştığını göstermektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCross sellingen_US
dc.subjectCross Selling in Banksen_US
dc.subjectProfitabilityen_US
dc.subjectÇapraz Satışen_US
dc.subjectBankalarda Çapraz Satışen_US
dc.subjectKarar Destek Sistemlerien_US
dc.subjectKarlılıken_US
dc.titleA probabilistic model to maximize cross-selling revenues in financial institutionsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid430105en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record