Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıkartal, Çetin Kemalen_US
dc.contributor.authorTıpırdamaz, Özlem
dc.date.accessioned2019-07-12T08:41:43Z
dc.date.available2019-07-12T08:41:43Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2507
dc.description.abstractBu çalışmada Çetin Sarıkartal’ın geliştirdiği ‘’Çiğneme-Kastetme Egzersizi’’ne odaklanılmıştır. Egzersizin bu ikili yapısı tezin strüktürünün oluşmasına ön ayak olmuştur. Her bölüm ‘’Ses’’ ve ‘’Anlam’’ çatılarının altında bu varlığını ortaya koymuştur. Dil ve oyuncu birer organizma olarak ele alınmıştır. Bu iki organizmanın birbirine olan entegrasyonu sayesinde oyuncuya sağlanan imkanların egzersizde nasıl yer bulduğu incelenmeye çalışılmıştır. Bununla birlikte tartışmaya zemin hazırlaması bakımından köklerini Stanislavski’den alan itkiye dayalı oyunculuğa dair belli bir bakış açısı ortaya konmuştur. Egzersiz incelenirken oyuncu deneyimlerinden faydalanılarak, egzersizi yapan oyuncuların ses ve anlamın izini sürerek karakterin peşine düştüklerinde neler yaşadıklarına yer verilmeye çalışılmıştır.en_US]
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİtkiye dayalı oyunculuken_US
dc.titleSes ve anlamın izinden karakterin peşine düşmek : Metin Temelli tiyatroda ''çiğneme-kastetme'' egzersizien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Film ve Drama Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid497287en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record