Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorŞakar, Birgülen_US
dc.contributor.authorTopkar, Umut
dc.date.accessioned2019-07-12T08:41:50Zen_US
dc.date.available2019-07-12T08:41:50Zen_US
dc.date.issued2005en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2514
dc.description.abstractsirketlerin uzun suredir uzerinde fazla durmadiklari satis ve pazarlama faaliyetleri gelir yaratan en onemli kaynaklar haline gelmektedir ve bu surecin hizlanarak devam etmesi beklenmektedir. Bu surec pazarlama karmasinin birden bire tekrar gundeme gelmesine neden olmustur. urun yer fiyat ve tutundurma bilesenlerinden olusan pazarlama karmasi icinde de fiyat gelir ile dogrudan iliskisi nedeniyle hemen one cikmaktadir. Fiyatlandirma konusu iki temel bolume ayrilmaktadir. Birinci bolum maddi urunlerin fiyatlandirilmasi ikinci bolum ise hizmetlerin fiyatlandirilmasidir. Birinci bolumde oncelikle fiyatin kapsami ve tanimlarindan bahsedilmis fiyatin algilanisi aciklanmaya calisilmistir. Daha sonra fiyat politikalarina deginilmis bununla ilgili olarak fiyatlandirma yontemleri incelenmistir. Fiyatlandirmada degisiklikler konusu aciklanirken bu konunun alt basligi olarak fiyat dusurmeleri ve yukseltmelerinin teorik cercevesi cizilmistir. Birinci bolum son olarak urunlerin fiyatlarinin saptanmasinda dikkate alinacak faktorlerden bahsedilerek bitmektedir. Ýkinci bolumde ise hizmetlerin fiyatlandirilmasi konusu ele alinmistir. Hizmetlerin fiyatlandirilmasina girisin ardindan hizmetlerin fiyatlandirma bakimindan ozelliklerine deginilmistir. Daha sonra hizmetlerin fiyatlandirma kararlari ve hizmetlerin fiyatlandirmasina etki eden faktorler incelenmistir. ucuncu bolumde ise fiyatlandirma ile ilgili arastirmamiz yer almaktadir. Arastirmamiz pazarlama arastirmalari konusu dahilinde ve istatistiksel olarak da regresyon analizi teknigi kullanilarak yapilmistir. Arastirmamiz bes bolumden olusmaktadir. lk bolumde arastirmamizin amacina yer verilmis ve arastirma hipotezleri kurulmustur. Ýkinci bolumde arastirma modeli uzerinde durulmus ardindan metodoloji bolumunde bu arastirmamiza ozgu bir yaklasim getirilmistir. Daha sonra verilerin analizine gecilmis ve sonra sonuclarin yorumlari yapilmistir.en_US
dc.description.abstractPRICING AND A RESEARCH ON THE REFLECTION OF PRICE DISCOUNTS TODEMANDUMUT TOPKARSales and marketing operations has become the most income realizing sources forcompanies and this process is supposed to speed up. This process has provided the marketingmix to gain important again. In this marketing mix constructed by product-place-price-promotion quartet, price comes first because of its direct relationship with income.Pricing subject can be divided into two parts. First part is physical goods pricing, secondpart is services pricing. In first part the content of price and pricing definitions are discussed.Then, pricing policies are mentioned and related pricing techniques are investigated. Whiledifferences in pricing are explained, being its sub-title, the frame of the changes in price isdrawn theoretically. The first part ends with phrasing primary factors in determination ofphysical goods price.In the second part, services pricing is explained. After the entrance to this subject, itsproperties, service price decision making and finally the affecting factors are examined.In the third part, our research about pricing takes part being a part of marketing researchand also it is statistically realized by regression analysis.This research contains five parts. In the first part, our goals are determined andhypotheses are set. In the second part, the modeling is examined. In the methodology part, aunique approach peculiar to this search is obtained. Then, data analysis is made and its resultsare evaluated.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectN/Aen_US
dc.titleFiyatlandırma ve fiyat indirimlerinin talebe yansımasının arastırılmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid206253en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record