Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorBisson, Christopheen_US
dc.contributor.authorYılmaz, Erturk
dc.date.accessioned2019-07-12T08:43:29Zen_US
dc.date.available2019-07-12T08:43:29Zen_US
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2623
dc.description.abstractOrganizations have to manage their customer relationship by a more measurable and observable way if they want to face the changing nature of customers. Thus CRM has become a compulsory for companies to prosper. Yet in order to satisfy customers to keep them loyal and retrieve information about them the use of dedicated software has become a necessity. SMEs are the most important organizations in every economy. in spite of the fact that CRM is an obligation for them as well to develop and implement a CRM in such organizations is difficult as they lack budget. Therein open source software is a potential solution. However one can deem this type of software as solutions for specialists. Therefore SMEs have a strong need of guidance as they often lack expertise regarding open source software. in this study a new method to evaluate software is proposed. Yet it is applied to evaluate the top 10 open source CRM software which constitutes a useful tool for SMEs to select the best solution which match their needs.en_US
dc.description.abstractOrganizasyonlar müşterilerin doğasındaki değişimle yüzleşebilmek istiyorlarsa, müşteri ilişkilerini daha ölçülebilir ve gözlemlenebilir şekilde yönetmelidirler. Bu yüzden Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) şirketlerin başarısı için zorunlu hale gelmiştir. Müşteri memnuniyeti, müşteri bağlılığı ve bilgilerin müşterilerden toplanması için, özel yazılımların kullanımı artık bir gereklilik halini almıştır.KOBİ'ler her ekonomide en önemli organizasyonlardır. MİY`in, KOBİ`ler için bir zorunluluk haline gelmiş olması gerçeğine rağmen, MİY geliştirilmesi ve uygulanması, KOBİ`lerin bütçe yetersizliği nedeniyle zordur. Bu hususta açık kaynak kodlu yazılımlar potansiyel çözümlerdir. Ancak bu tip yazılımların uzmanlar için bir çözüm olduğu sanılabilir. Bu nedenle KOBİ`ler açık kaynak kodlu yazılım konusunda ki tecrübe eksiklikleri nedeniyle, güçlü bir desteğe ihtiyaç duymaktadırlar.Bu çalışmada, yazılımları değerlendirebilmek için yeni bir metodoloji sunulmuştur. Bu metodoloji, KOBİ`lerin kendi ihtiyaçlarını karşılayabilecek en iyi açık kaynak kodlu MİY yazılımlarını değerlendirebilmeleri için, açık kaynak kodlu en iyi 10 MİY yazılımına uygulanmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCRM–Customer Relationship Managementen_US
dc.subjectSME–Small and Medium Enterpriseen_US
dc.subjectOSS–Open Source Softwareen_US
dc.subjectSoftware evaluationen_US
dc.subjectMİY–Müşteri İlişkileri Yönetimien_US
dc.subjectKOBİ–Küçük ve Orta Boylu İşletmeleren_US
dc.subjectAKKY–Açık Kaynak Kodlu Yazılımlaren_US
dc.subjectYazılım Değerlendirmeen_US
dc.titleComparison of open source customer relitionship management software for smallen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Finans ve Bankacılık Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid352030en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record