dc.contributor.advisor | Sarıkartal, Çetin Kemal | en_US |
dc.contributor.author | Yanık, Ezgi | |
dc.date.accessioned | 2020-01-16T08:17:16Z | |
dc.date.available | 2020-01-16T08:17:16Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12469/2703 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada itki kavramı detaylı olarak incelenmekte ve kavramın oyunculukla
ilişkisine bakılmaktadır. Araştırmada diğer ekoller için itki kavramının ifadesine ve
tiyatro çalışmalarındaki kullanımına bakılmakta ve Çetin Sarıkartal’ın geliştirdiği
itkileri dinleme egzersizine odaklanılmaktadır. İtkileri dinleme egzersizinin metinle
kurduğu ilişkiye katkısı kavramın teorik ve pratik karşılığı üzerinden tartışılmaktadır.
Bununla birlikte itkileri dinleme egzersizinin uygulama sonuçları oyuncu ve seyirci
deneyimleri üzerinden incelenerek egzersizin pratik süreci değerlendirilmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | This thesis studies the process of the emergence of impulses during acting and focuses
on a special exercise developed by Çetin Sarıkartal in order to listening to the impulses.
The study surveys several techniques of naturalistic acting in relation to exercises on
impulse. The contribution of “the exercise listening to the impulses” in relation to the
text is discussed in theoretical and practical terms. A focus group study is also
implemented on the practical outcomes of the exercise from the viewpoints of actors
and the audience. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Kadir Has Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Oyunculuk | en_US |
dc.subject | İtki | en_US |
dc.subject | İtkileri Dinleme Egzersizi | en_US |
dc.subject | Metin Oyuncu İlişkisi | en_US |
dc.subject | Acting | en_US |
dc.subject | Impulse | en_US |
dc.subject | “The Exercise Listening to the Impulses”, | en_US |
dc.subject | Text and Acting | en_US |
dc.title | Oyuncu için itki: İtkileri dinleme egzersizi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sanat ve Tasarım Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 548506 | en_US |