What should ott brands post to engage with consumers on instagram?
Abstract
This study analyzes the most engaging content categories on Instagram. In order to
understand and analyze the digital consumer engagement, Instagram content shared
by two OTT brands, Netflix and BluTV will be examined. The aim of the study is to
introduce an understanding on what factors indicate the essentials of a branded
Instagram content created as a digital content marketing effort of an OTT brand in
terms of digital consumer engagement by means of relational content analysis. The
analysis takes the digital engagement metrics as a consumer feedback on the brands
available on the branded Instagram content. This thesis tries to indicate whether the
entrance of a new perception of social networking sites brings the brand - consumer
interactivity notion to digital content marketing processes. The purpose of this thesis
is to understand how should brands produce their content on Instagram in order to
create high levels of digital consumer engagement. It aims to see which category of
content determines the influence of the interactivity in Instagram marketing by picking
two brands in OTT industry Bu çalışma OTT markalarını takip eden Instagram kullanıcılarının en çok etkileşime
geçtiği içerik kategorilerini ortaya çıkarmayı hedeflemektedir. Dijital tüketici bağlılığı
ve katılımını anlamak ve analiz etmek için, iki OTT markası olan Netflix ve BluTV
tarafından Instagram içerikleri incelenmiştir. Markaların dijital mecralarda
sürdürdüğü içerik pazarlaması çabalarının bir ürünü olan Instagram içeriklerini dijital
tüketici etkileşimi bağlamında inceleyen çalışma, içerik analizi yöntemini kullanarak,
bu markaların içerik planlamaları için temel bir anlayış geliştirmeyi planlamaktadır.
İçerik analizi, Instagram dijital etkileşim metriklerini tüketici geri dönüşü olarak ele
almaktadır. Bu tezin amacı, OTT markalarının yüksek etkileşim seviyelerine
erişebilmek için ne tür içerikler paylaşabileceklerini ortaya koymaktır. Bu endüstride
yer alan markaların paylaşımları arasında hangi içerik kategorilerinin dijital tüketici
etkileşimi bağlamında iletişimin interaktif olmasına katkıda bulunduğunu görmeyi
amaçlamaktadır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [1348]