Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorAkçalı Kuyucu, Elifen_US
dc.contributor.authorKarataş, Deniz Utku
dc.date.accessioned2020-01-20T08:21:36Z
dc.date.available2020-01-20T08:21:36Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2710
dc.description.abstractHatırla isimli uzun metraj film senaryosu, hastalığı sebebiyle her şeyi unutmaya başlayan bir yazarın son kitabını bitirmek için gösterdiği çabayı, kendi geçmişine dönük hatırlama sürecini ele almaktadır. Anlatımda, mizansenin temel öğelerini oluşturan dekor, aydınlatma, kostüm, oyunculuk, makyaj gibi anlatı araçlarının ön plana çıktığı XX. yüzyıl Alman Dışavurumcu sinemasının nitelikleri baz alınmıştır. Dolayısıyla çalışmada önce Dışavurumcu sinemanın karakteristik özelliklerini yansıtan Dr. Caligari'nin Karavanı, Nosferatu ve Metropolis filmleri incelenmiş; mizanseni ve sembolik ifadeyi temel alan anlatı yapıları analiz edilmiştir. Edinilen bilgiler ışığında ise Dışavurumcu nitelikte özgün bir uzun metraj film senaryosu yaratılmıştır. Sonuç olarak Alman Dışavurumcu sineması üzerine yaptığım araştırma ve akabinde tamamladığım Hatırla isimli özgün senaryo çalışması, akımın niteliklerinin etkili olduğu zaman dilimin çok daha ötesinde bir işlevsellik taşıdığını ve dönem sineması altında yatan felsefenin hala daha kullanılabilir olduğunu göstermiştir.en_US
dc.description.abstractThe feature film script named Hatırla, handles a writer's struggle, who is starting to forget everything because of his illness, of completing his last book and process of recalling his own past. In the narrative, narrative tools such as decor, lighting, costume, acting and make-up which constitute the basic elements of XX. century German Expressionist Cinema's characteristics were used as base. Therefore, The Cabinet of Dr. Caligari, Nosferatu and Metropolis films which reflects the characteristics of Expressionist cinema were examined in the study firstly; narration structures which grounds on mise-en-scene and symbolic expression were analysed. In the light of the information gained, an expressionist and a genuine feature film was created. As a result, my research on the German Expressionist cinema and script work I completed subsequently has shown that the characteristics of the movements bears a functionality far beyond the period of time when it was effective and that philosophy underlying the cinema of the period was still usable.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFilmen_US
dc.subjectSenaryoen_US
dc.subjectDışavurumculuken_US
dc.subjectAlman Dışavurumcu Sinemasıen_US
dc.subjectScripten_US
dc.subjectExpressionismen_US
dc.subjectGerman Expressionist Cinemaen_US
dc.titleUzun metraj film senaryosu: Hatırlaen_US
dc.title.alternativeFeature film script: Hatirlaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid548780en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record