Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKartarı, Askeren_US
dc.contributor.authorArıtan, Ayşegül
dc.date.accessioned2020-02-17T18:46:11Z
dc.date.available2020-02-17T18:46:11Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2763
dc.description.abstractToplumların teknolojik gelişmelerle çağ atladıkları bu dönemde, sosyal medya, toplumlar ve insanlar arası iletişimi destekleyen önemli bir gelişme olmuştur. Özellikle son 10 sene içerisinde kendisini belli eden ve evrilen sosyal medya, bireylerin sosyal ağlara kayıt olmasıyla kendisini ayakta tutar. Sosyal medyanın gelişmesini ve sürdürülebilmesini sağlayan faktörün bireyler olduğu göz önünde bulundurulduğunda, sosyal medya platformlarda oluşturulan içerikler, bize bireylerin iç dünyaları hakkında ipuçları verebilir. Bireylerin iç dünyalarının önemli bir kısmını, içinde bulundukları ve etkisi altında oldukları kültürler oluşturur. Çalışma, kültürün etkisinin sosyal medyada oluşturulan içerikler üzerinden gözlemlenebildiğini savunmaktadır. Türkiye'de en sık kullanılan sosyal medya platformlarından Facebook ve Instagram üzerinden kullanıcıların oluşturdukları içerikler incelenerek, kültürün sosyal medya üzerindeki yansıması ele alınacaktır. Kültürlerin kendilerine has bazı özellikleri bulunur. Bu çalışmada, Edwart Hall ile Geert Hofstede'nin belirlemiş oldukları kriterler üzerinden Türk kültürünün ne gibi özellikler barındırdığı ortaya koyulacaktır.en_US
dc.description.abstractIn such period societies modernize and step into a new era with technological developments, social media became an important evolvement that support the communication between societies and between humans. Social media that appeared and evolved in last 10 years, keep itself alive by individuals registered to social networks. If those individuals are considered as the ones who enables social media to progress and stay sustainable, the contents (that are being created at social media platforms) can give us some clues about individuals’ interiors. One of the main factors that forms individuals’ inner worlds is the culture that they are wrapped around and under the influence of. This thesis defends that the effect of cultures can be observed via the contents that are created at social media. Reflect of the culture on social media will be analyzed from the contents created by the users over most common social media platforms of Turkey: Facebook and Instagram. Cultures have some specific features. In this work, theories of Edward Hall and Geert Hofstede will be used to explain what kind of features does Turkish culture has and how we can understand Turkish culture by Turkish users’ social media contents.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKültüren_US
dc.subjectsosyal medyaen_US
dc.subjectiletişimen_US
dc.subjectteknolojien_US
dc.subjectkültürel etkien_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectTürk kültürüen_US
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjecttechnologyen_US
dc.subjectcultural impacten_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectTurkish cultureen_US
dc.titleSosyal medya üzerinden Türk kültürünün yorumlanmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid580330en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record