Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorYüceil, Zeynep Sirel Günsüren_US
dc.contributor.authorSönmez, Nadir
dc.date.accessioned2020-02-17T18:56:31Z
dc.date.available2020-02-17T18:56:31Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2768
dc.description.abstractOyuncunun enstrümanı olan ses vücutta oluşmasıyla fizyolojik ve anatomik, ifade aracı olarak işlev görmesiyle de sosyal tanımlar kazanabilir. Sesin insanın cinselliğinin geliştiği ergenlikte değişime uğraması, ses çıkarmanın insana haz verebilecek bir eylem olması ve sesi oluşturan nefesin cinsel enerji kaynağı olarak ele alınması; sesin erotik bağlamda incelenebilmesini mümkün kılar. Oyuncunun sesinin cinselliğinin nasıl bir parçası olduğunu keşfetmesiyse onun beden kullanımını ve canlandıracağı karakterlere yaklaşımını etkileyebilir. Oyuncu için kazanımlarını tespit etmek ve beden farkındalığına yeni bir katman önermek amacıyla insan sesinin erotik veçheleri araştırılmıştır. Tiyatro, tıp, tantra, vokoloji, ses eğitmenliği, yaşam koçluğu gibi farklı alanlarda çalışan profesyonellerin, insan sesine dair çalışmaları ve görüşleri, birbirleriyle diyalog ve tartışma haline sokularak bir deneme yazısı formu elde edilmiştir. Konu ilerletilirken kişisel sahne ve hayat tecrübelerinden örnek teşkil etmeleri için faydalanılmıştır. Tez boyunca öne sürülen, araştırılan, sorgulanan ve savunulan fikirlerin uygulanabilirliği Durak ve Beyrut performansları üzerinden değerlendirilmiştir. Oyuncunun sesiyle ilgili çalışma yapılırken farklı disiplinlerin uzmanlıklarına başvurmanın faydaları vurgulanmış ve kuir perspektifin oyuncu eğitimi pedagojisine dahil edilmesinin önemi gerekçelendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractAs an instrument of the actor, the voice could be described anatomically and physiologically as it is produced in the body; and socially as it is a mean of expression. The transformation of the human voice during puberty, the pleasure of making sounds and the breath’s function as a source of sexual energy make it possible to study the voice in an erotic context.The actor’s discovery of his voice as a part of his sexuality may affect his use of the body and his approach to the characters he will portray. Erotic aspects of the voice are researched for its beneficial consequences for the actor and his body awareness. The writings and opinions of the professionals working in different fields such as theater, medicine, tantra, vocology, voice instruction and life coaching are discussed in an essay form that enable them to enter into dialogue and discussion between each other. The applicability of the ideas that are explored, discussed, interrogated and defended throughout the thesis is evaluated through the performances of Durak and Beirut. The importance of acknowledging the expertise of different disciplines while studying the actor’s voice has been emphasized and the question of why the queer perspective could be included in the actor training pedagogy is answered.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSesen_US
dc.subjectbedenen_US
dc.subjectoyuncuen_US
dc.subjectegzersizen_US
dc.subjectlibidoen_US
dc.subjectenerjien_US
dc.subjectcinselliken_US
dc.subjectVoiceen_US
dc.subjectbodyen_US
dc.subjectactoren_US
dc.subjectexerciseen_US
dc.subjectlibidoen_US
dc.subjectenergyen_US
dc.subjectsexualityen_US
dc.titleOyuncunun sesinin erotik veçhelerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sanat ve Tasarım Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid562747en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record