Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorHamamcıoğlu, Esraen_US
dc.contributor.authorKarayel, Berk
dc.date.accessioned2020-02-20T14:35:58Z
dc.date.available2020-02-20T14:35:58Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2785
dc.description.abstractGünümüzde şirketlerin artan markalaşma faaliyetleriyle birlikte marka ve markanın sağladığı haklar birçok uyuşmazlığa konu olmaktadır. Marka hakkı ihlalinin sıklıkla karıştırılma ihtimalinin ortaya çıkması nedeniyle gerçekleştiği de bilinmektedir. Mal veya hizmetin hitap ettiği tüketici kitlesinin algısını etkilemeye yönelik marka tescilleriyle birlikte karışıklığa yol açan taraf, önceki marka sahibinin itibarından yararlanmakta ve bu durumdan kazanç elde etmektedir. Karıştırılma ihtimalinin ortaya konulabilmesi için doktrinde ve uygulamada bazı ölçüt ve unsurların varlığı kabul edilmektedir. Teknolojik gelişmeler ve teknolojiye ulaşım imkanlarının hızla artması nedeniyle karıştırılma ihtimalinin bir ölçütü olan ortalama tüketici kavramı da bu süreç içinde gelişmekte ve değişmektedir. Bu çalışmada, karıştırılma ihtimali ölçütleri ve unsurlarıyla açıklanmış, yargı kararları da kullanılarak karıştırılma ihtimalinin nasıl tespit edilebileceği anlatılmıştır. Karıştırılma ihtimalinin unsurlarından biri ve kanımızca en önemlisi olan ortalama tüketici kavramı da hem doktrin görüşleri hem de yargı kararları ışığında açıklanmaya çalışılmıştır. Bu çalışmanın ana amacı, marka hukuku ekseninde karıştırılma ihtimali kavramının açıklığa kavuşturulması ve ortalama tüketici kavramının bu kapsamda nasıl tespit edilmesi gerektiğine dair görüşlerin ortaya konulmasıdır.en_US
dc.description.abstractToday, with the increasing branding activities of companies, trademarks and the rights provided by trademarks now become subject to many disputes. It is also known that the trademark right violations often happen because of the likelihood of confusion occurrences. The party that leads to confusion with the trademark registrations, which are intended to influence the perception of the consumer audience that the goods or services appeal to, takes advantage of the reputation of the previous brand owner and benefits from this situation. In order to present the likelihood of confusion, some criteria and elements are accepted both in the doctrine and in practice. The average consumer concept, which is the criterion for the possibility of confusion, is also developing and changing in this process due to technological developments and the rapid increase in the chances of access to technology. In this study, the likelihood of confusion is explained with its criteria and elements, and also by using judicial decisions, how to determine the possibility of confusion is expounded. The concept of average consumer, which is one of the elements of confusion and the most important one in our opinion, has also been tried to be explained in light of both doctrine opinions and judicial decisions. The main purpose of this study is to clarify the possibility of confusion concept in trademark law and to put forward the opinions about how the concept of average consumer should be determined in this context.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectMarka Hukukuen_US
dc.subjectKarıştırılma İhtimalien_US
dc.subjectOrtalama Tüketici Kavramıen_US
dc.subjectTrademarken_US
dc.subjectTrademark Lawen_US
dc.subjectLikelihood of confusionen_US
dc.subjectAverage consumeren_US
dc.titleTürk marka hukukunda karıştırılma ihtimali ekseninde ortalama tüketici kavramıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Hukuk Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid597752en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record