Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorYüceil, Zeynep Sirel Günsüren_US
dc.contributor.authorSorgun, Tuğba
dc.date.accessioned2020-02-20T15:11:52Z
dc.date.available2020-02-20T15:11:52Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2792
dc.description.abstractBu tezde, tiyatro tarihini derinden etkilemiş bir oyun, "Godot'yu Beklerken", zaman kullanımı ve taşıdığı zamansal nitelikler açısından ele alınacak ve bir modelleme olarak, Şahika Tekand'ın "Godot'yu Beklerken" sahnelemesi incelenecektir. Samuel Beckett'in dünyada en çok sahnelenen ve üzerine en fazla akademik çalışmanın yapıldığı metni "Godot'yu Beklerken", tiyatroda zamana dair çalışmak adına çok fazla olanak sunan bir metindir. Beckett'in 'trajik dünya'nın 'çıkışsız mekanizması'nı nasıl zaman üzerinden şekillendirdiği değerlendirilecek ve kaosun biçimini arayan yazarın tiyatroda erken dönem işlerinden biri olan "Godot'yu Beklerken"de, kaosun zamanını yaratmaya dair attığı başarılı adım tartışılacaktır. "Godot'yu Beklerken"deki zamansal mekanizmayı, Şahika Tekand'ın sahne araçlarını kullanarak yeniden üretimi değerlendirilerek bir sahneleme incelemesi yapılacaktır. Bu incelemedeki zamansal unsurların sahnelemede nasıl bir yapı oluşturduğu tartışılarak, yönetmenler için sahne mekanizmasında zamansal olanaklardan nasıl yararlanacaklarına dair ipuçları sunulacaktır.en_US
dc.description.abstractThis thesis hereof analyzes “Waiting for Godot” - a play that had a deep impact on theatre history - with an emphasis on its use of time and temporal features. It examines staging of “Waiting for Godot” by Şahika Tekand as a case. “Waiting for Godot,” which was staged and academically studied more times than any of Samuel Beckett’s other works, is a text that provides many opportunities to engage with the temporality in theatre. This thesis evaluates how Beckett formulated ‘dead-end mechanisms’ of ‘tragic world’ through the lens of temporality. It discusses Beckett’s successful step to create the time of chaos in “Waiting for Godot,” which is one of the early works of him. It also conducts a staging-analysis and evaluation for the reproduction of tragic and temporal mechanism of “Waiting for Godot” by Şahika Tekand’s staging means. In the context of this analysis, it discusses stage structuring formed by the temporal elements. The thesis also provides hints for theatre directors on how to get use of temporal elements in stage mechanism.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTemporality in theatreen_US
dc.subjectWaiting for Godoten_US
dc.subjectSamuel Becketten_US
dc.subjectŞahika Tekanden_US
dc.subjectstagingen_US
dc.subjectdirectingen_US
dc.subjectabsurd theatreen_US
dc.subjecthistorical avantgardeen_US
dc.subjectgameen_US
dc.subjecttimeen_US
dc.subjectTiyatroda zamansallıken_US
dc.subjectGodot’yu Beklerkenen_US
dc.subjectSamuel Becketten_US
dc.subjectŞahika Tekanden_US
dc.subjectsahnelemeen_US
dc.subjectyönetmenliken_US
dc.subjectabsürd tiyatroen_US
dc.subjecttarihsel avantgardeen_US
dc.subjectoyunen_US
dc.subjectzamanen_US
dc.titleGodot'yu beklerken oyununda zamansallık: Şahika Tekand'ın Godot'yu beklerken sahnelemesi örneğien_US
dc.title.alternativeTemporality in "Waiting for Godot:" The case of Şahika Tekand's "Waiting for Godot" stagingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Film ve Drama Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid585161en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record