Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorPaça Cengiz, Esinen_US
dc.contributor.authorKızıl, Ahmet
dc.date.accessioned2020-02-20T15:16:43Z
dc.date.available2020-02-20T15:16:43Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2793
dc.description.abstractBu tezde; yeni Türkiye sinemasında sıklıkla uygulanan özdüşünüm kullanımının anlatıya etkileri incelenmiştir. Tezde, yeni Türkiye sinemasında özdüşünüm kullanımının, film sektöründeki koşul ve krizler ile ilintili olduğu iddia edilmektedir. Tezin çıkış noktası, yeni Türkiye sinemasında özdüşünüm hangi amaçla kullanılmıştır sorusudur. Çalışmanın amacı, yeni Türkiye sinemasındaki özdüşünüm kullanımının, sektörel krizlerle ortaya çıkıp, anlatılarını Yeşilçam ve Türkiye sineması dönemlerine bakarak yeniden kurduklarını tartışmaktır. Bu amaç dahilinde, yeni Türkiye sinemasında yer alan iki örnek, Masumiyet (Zeki Demirkubuz, 1996) ve Pek Yakında (Cem Yılmaz, 2014) filmlerindeki özdüşünüm kullanımı, biçimsel analiz yöntemiyle incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda, Masumiyet'te anlatıya etki eden özdüşünüm kullanımı; filmin özdeşleşme kurulacak sahnelerinde televizyon aracılığıyla öncüllenerek yapılmaktadır. Pek Yakında filminde özdüşünüm kullanımı ise Yeşilçam sinemasıyla nostaljik bir bağ kurarak üretim-dağıtım zinciri koşullarının değişmediğini göstermek için kullanıldığı görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThis study investigates that the impacts of the self reflexive methods constantly applied at the New Turkish Film on the narration. In this thesis, the use of self-reflexive Turkey in the new movie, is alleged to be associated with the condition and the crisis in the film industry. The question of this study is to find the intended purpose of self reflexivity at the new Turkish film. This analysis interrogates that the self reflexive aspects arising from the sectorial crisis in the new Turkish film reconstructs by predicating of Yeşilçam and Turkish Film. This work examines the self reflexivity sample of the new Turkish film, Masumiyet (Zeki Demirkubuz, 1996) and Pek Yakında (Cem Yılmaz, 2014) in terms of the formal analysis of cinema. Also Masumiyet refers the self reflexive methods for identifying scenes by television whereas, Pek Yakında applies them to indicate the same production and distribution channels by nostalgically correlating with Yeşilçam films.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectnew Turkey cinemaen_US
dc.subjectyeşilçamen_US
dc.subjectself-reflexivityen_US
dc.subjectyeni Türkiye sinemasıen_US
dc.subjectyeşilçamen_US
dc.subjectözdüşünümen_US
dc.titleYeni Türkiye sinemasında özdüşünüm: Masumiyet ve Pek Yakındaen_US
dc.title.alternativeSelf-reflexive in new Turkey cinema: Masumiyet and Pek Yakındaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sinema Televizyon Ana Sanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid592848en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record