An examination of brand identity and brand image relationship: An analysis on Hanimeller
Abstract
This thesis aims to explore how brand identity created and how this identity communicated to do consumers in order to create planned image at consumers. Brand is one of the most valuable commercial assets of companies; success of brand depends on developing a good brand identity and transmitting this identity to the consumers with a proper communication. Study adopts quantitative methodology. Data has been collected from the results of a deep interview with a marketing director and content analysis of TV commercials of a brand. At first phase of the research, a in-depth interview conducted with marketing director that covering; brand identity, market conditions and competition. In the second phase, A content analysis done with TV commercials and press statements. Significant findings were observed to enforce that developing a right brand identity and communicating this identity via right brand associations have great positive impact on brand's success. Bu çalışmanın amacı marka kimliğinin nasıl oluşturulduğunu ve bu kimliğin tüketicilere aktarılıp doğru imajın oluşturulması için gerekli iletişimin nasıl yapıldığını göstermektir. Markalar şirketlerin en önemli ticari varlıklarından biridir ve markaların başarısı iyi kurgulanıp doğru bir kimliğe sahip olmalarına ve bu kimliği tüketicilere doğru bir şekilde aktarmalarına bağlıdır. Araştırma kapsamında marka kimliği ve bu kimliği nasıl yansıtıldığı niteliksel yöntemler kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmanın ilk aşamasında seçilen markanın pazarlama direktörü ile yapılan derinlemesine bir ropörtaj ile markanın kimliği ve bu kimliğin dayandığı değerlerin yanı sıra pazar ve rekabet koşulları da incelenmiştir. Araştırmanın ikinci kısmında yapılan içerik analizi ile markanın kimliğini iletişimden nasıl ortaya koyduğu hangi marka çağrışımlarını, prodüksiyon ve anlatım tekniklerini kullandığı incelenmiştir. Analiz sonuçlarına göre kayda değer bulgular elde edilmiş ve marka kimliğinin doğru belirlenmesi ve bu kimliğin doğru çağrışımlar ile aktarılmasının marka başarısı üzerinde önemli etkileri olduğu tespit edilmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [1348]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Consumer-brand relationships in Turkey
Merdin-Uygur, E.; Kubat, U.; Gürhan-Canli, Z. (Emerald Group Publishing Ltd., 2018)Marketing academics and practitioners have acknowledged that consumers form specific relationships with brands that are able to create unique and memorable qualities. As a result, the concept of consumer-brand relationship ... -
Brand Love and Brand Forgiveness: An Empirical Study in Turkey
Tosun, Petek; Yanar Gürce, Merve; Öncü Eroğlu Pektaş, Güzide (Warsaw: Faculty of Management Publishing House. University of Warsaw, 2022-04-12)Brand love is an interesting and important concept that required further research in brand management. This study tested the impacts of consumer attitudes, subjective norms, and brand anthropomorphization on brand love ... -
User-generated and brand-generated content as indicators of university brand personality and business strategy
Karadag, Hande; Tosun, Petek; Ayan, Busra (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2022)The rising competition and social media usage increased the importance of university brand personality and strategic marketing in higher education. This study explores the interrelationships between brand-generated content ...