Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorAya?, Zekien_US
dc.contributor.authorDemirhan, Mehmet Özhan
dc.date.accessioned2020-05-27T10:44:50Zen_US
dc.date.available2020-05-27T10:44:50Zen_US
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2840
dc.description.abstractToday, innovation is the most decisive factor for companies to grow and gain competitive edge in the market. In particular, firms support a product innovation policy in order to be permanent in the market. Product innovation refers to the emergence of new products and the development of existing products. By means of companies' product innovation reduces expenditure; new customers win and make high profits. AHP Method with a numerical example to evaluate the projects in this system. Organizational, technical, strategic and financial criteria have been examined. In the selection of the projects, companies have given much importance to the financial and organizational criteria. This research is expected to be very useful for evaluating and selecting projects for companies.en_US
dc.description.abstractGünümüzde firmaların büyümesi ve pazarda rekabet üstünlüğünü elde etmelerinde en belirleyici unsur inovasyondur. Özellikle firmalar piyasada kalıcı olabilmek için ürün inovasyon politikasını desteklerler. Ürün inovasyonu yeni ürünün ortaya çıkmasına ve mevcut ürünlerin geliştirilmesini ifade etmektedir. Şirketlerin ürün inovasyonu sayesinde giderleri azalır, yeni müşteriler kazanır ve yüksek kar yaparlar. Bu çalışmada, şirketler için bir ürün inovasyon sistemi tasarlanmıştır. Bu sistemde projeleri değerlendirmede sayısal bir örnek ile Bulanık AHP Yöntemini kullandık. Organizasyon, teknik, stratejik ve finansal kriterler incelenmiştir. Proje seçiminde şirketler finansal ve organizasyon kriterlerine çok önem verilmiştir. Bu araştırma şirketler için proje değerlendirmesinde ve seçiminde çok yararlı olacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectInnovationen_US
dc.subjectProduct Innovationen_US
dc.subjectNew Productsen_US
dc.subjectProduct Innovation Systemen_US
dc.subjectFuzzy AHP Methoden_US
dc.subjectYeniliken_US
dc.subjectÜrün Yeniliğien_US
dc.subjectYeni Ürünleren_US
dc.subjectÜrün İnovasyon Sistemien_US
dc.subjectBulanık AHP Methoden_US
dc.titleDesigning of an enterprise product innovation system for companiesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid515613en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record