Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıkartal, Çetinen_US
dc.contributor.authorAydın, Elif
dc.date.accessioned2020-06-03T11:58:57Zen_US
dc.date.available2020-06-03T11:58:57Zen_US
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2860
dc.description.abstractBu çalışmada tiyatro çalışmalarında "cıbırca" kullanımına bakılmakta ve Çetin Sarıkartal'ın geliştirdiği "cıbırca-şarkı" egzersizine odaklanılmaktadır. Metin temelli tiyatro kapsamında "cıbırca-şarkı" kullanımının oyuncunun metinle kurduğu ilişkiye katkısı Sarıkartal'ın yöntemindeki unsurlar bağlamında tartışılmaya çalışılmıştır. Öncelikle cıbırcanın diğer ekollerdeki kullanımlarına yer verilmektedir; doğaçlama tiyatroda ve Stanslavski'nin "sistem"inin Amerika'daki uzantısı kabul edilebilecek metot oyunculuğunda "cıbırca"nın ne maksatla kullanıldığı ortaya konmaktadır. Sonrasında da Sarıkartal'ın geliştirdiği haliyle "cıbırca-şarkı" egzersizinin kendi yöntemi içerisinde nasıl bir yerde durduğuna ve kendisinden önceki çalışmalara karaktere adım atma noktasında sağlamış olabileceği katkıya bakılmaktadır. Aynı zamanda egzersizi uygulamada oyuncu deneyimlerinden de bahsedilerek performans cehpesinde neler yaşandığına yer verilmeye çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, how "gibberish" exercise is used in theater is tried to be looked and the focus is basically on Çetin Sarıkartal's "gibberish-song" exercise. The contribution of "gibberish-song" exercise in relationship between actor and text is tried to be discussed within the concepts of Sarıkartal's method under the frame of text-based theater. Firstly, the usage of "gibberish" in other approaches is mentioned and for what purpose is gibberish used in improvisational theater and method acting which could be seen as the appendage of Stanislavski's "system" in America. Then, where "gibberish-song" exercise developed by Sarıkartal stands in his own method, and the possible contribution of this exercise to the previous studies in terms of merely stepping the character is indicated. In addition, what is happening at performance side is tried to be included via mentioned about actors' experiences.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCıbırcaen_US
dc.subjectCıbırca-Şarkıen_US
dc.subjectEgzersizen_US
dc.subjectMetinen_US
dc.subjectKarakteren_US
dc.subjectİmajen_US
dc.subjectAkışen_US
dc.subjectKelimeen_US
dc.subjectArtikülasyonen_US
dc.subjectSarıkartalen_US
dc.subjectGibberishen_US
dc.subjectGibberish-Songen_US
dc.subjectExerciseen_US
dc.subjectTexten_US
dc.subjectCharacteren_US
dc.subjectImageen_US
dc.subjectFlowen_US
dc.subjectWorden_US
dc.subjectArticulationen_US
dc.titleMetin temelli tiyatroda cıbırcanın karakter çalışmasındaki kullanımı: "Cıbırca-şarkı" egzersizien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Film ve Drama Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid469449en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record