Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşer, Tevfik Özcanen_US
dc.contributor.authorHücum, Hakan
dc.date.accessioned2020-06-16T12:17:51Zen_US
dc.date.available2020-06-16T12:17:51Zen_US
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2911
dc.description.abstractTürk Sineması'nın başlangıcından itibaren var olan kadının temsili sorunu, günümüzde de kadına biçilen toplumsal değerin değişmemesi nedeniyle devam etmektedir. Bu tez çalışmasında Belde isimli bir uzun metraj film senaryosu yazılmış ve bu senaryonun kadın karakterlerinin toplumsal rolleri belirlenmiştir. Bu amaçla Nuri Bilge Ceylan'ın Uzak (2002), İklimler (2006) ve Üç Maymun (2008) filmlerindeki kadın karakterlerden bazıları incelenmiştir. Belde filmi senaryosunda da orta büyüklükte bir Anadolu ilçesi mekan olarak seçilmiştir. Kendini muhafazakar olarak nitelendiren az sayıda insanın yaşadığı bu yerde erkeklerin egemen olduğu toplumsal yapıya, kirli ilişkiler, dedikodular eşlik etmektedir. Bu kasabaya büyük şehirden atanan Kenan öğretmen, karısı Arzu ve oğulları Hakan'ın hayatlarının değişimine ve bataklığa doğru sürüklenmelerine şahit oluruz. Sonuç olarak Belde filmi senaryosu ve bahsedilen filmlerde kadının toplumsal rolü incelendiğinde, filmlerde de çoğunluğun günlük yaşamından farklı olmayan; içselleştirilmiş ve toplumsal rol olarak statik kalıplara sıkıştırılmış kadın karakterlerin ortaya çıktığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe problem of representation of women in Turkish cinema, which dates back to the history of Turkish cinema itself, persists given that the social value attached to women is unchanged. In this study, I determine the social roles attached to the women characters of the movie. To this end, I analyze some women characters in the Nuri Bilge Ceylan movies Distant (2002), Climates (2006) and Three Monkeys (2008) and I write a screenplay named The Town. The location for The Town is chosen to be a medium-sized Anatolian town. The town, populated with people who identify themselves as conservatives, has a patriarchal social structure accompanied with dirty relationships and gossip. The audience witnesses the transformation of the protagonist Hakan, who is appointed to the town from a big city as a teacher, as well as his wife Arzu and son Hakan, and their gradual degeneration. I conclude, through the analysis of the screenplay and aforementioned movies, that the movies contain socially stereotyped women characters who internalized their roles, not unlike the daily lives of majority.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKadın temsillerien_US
dc.subjectToplumsal rolen_US
dc.subjectKadın tiplemelerien_US
dc.subjectFilm senaryosuen_US
dc.subjectRepresentation of womenen_US
dc.subjectSocial rolesen_US
dc.subjectTypecasting of womenen_US
dc.subjectMovie screenplayen_US
dc.titleBelde filmi senaryosu ve toplumsal rol üzerinden kadın temsillerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sinema Televizyon Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid421519en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record