Show simple item record

dc.contributor.advisorTüzün, Defneen_US
dc.contributor.authorBayman, Seldaen_US
dc.date.accessioned2020-06-22T09:40:55Zen_US
dc.date.available2020-06-22T09:40:55Zen_US
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2928en_US
dc.description.abstractBu tezde, 1962'den 1968'e kadar Çekoslovakya'da üretilmiş, Yeni Dalga sinema akımının etkilerini taşıyan ve kadın figürlerin anlatılarının merkezinde olduğu filmlerdeki kadın temsilleri, sistem karşıtı hareketler bağlamında tartışılıyor. Bu araştırmada, Çek Yeni Dalga sineması olarak tarif edilen akımın etkilerini taşıyan filmlerdeki kadın figürleri performansları, ve hem filmlerin anlatısı, hem anlatım biçimleri bakımından üstlendikleri fonksiyonlar bağlamında incelenmiştir. Tezde, bu figürlerin, Çekoslovakya'da vatandaşların özgürlük ve eşitlik haklarını sınırlandıran sisteme karşı bir reform hareketi ve liberalleşme sürecini temsil ettikleri savı araştırılmıştır. Michel Foucault'nun özne ve iktidar ilişkisi ve 'biyo-iktidar' kavramı ile Judith Butler'ın 'performatif' kimlik kavramı bağlamında, Věra Chytilová'nın Bir Torba Dolusu Pire (Pytel Blech, 1962), Farklı Bir Şeyler (O něčem jiném, 1963) ve Miloš Forman'ın Bir Sarışının Aşkları (Lásky jedné plavovlásky, 1965) filmlerini inceleyen bu tezde, kadın figürlerin, ülkede yaşanan demokratikleşme ve liberalleşme sürecini temsil ediyor olabileceği önermesi tartışılmıştır. Bu tez özellikle, Chytilová'nın Papatyalar (Sedmikrásky, 1966) filminin detaylı formal analizi yaparak, filmin ana karakterleri olan Marie I ve Marie II'nin toplumsal kuralları nasıl ihlal ettiklerini ve filmin biçiminin de bu kural bozucu tutumu nasıl desteklediği göstererek, bu figürlerin, Çekoslovakya'da liberalleşme sürecini imleyen Prag Baharı'nın gelişini haber veren papatyalar olduğu iddiasını yapıyor.en_US
dc.description.abstractThis thesis aims to debate the anti-system movements of the woman representatives in the woman themed movies which bear the impacts of Czech New Wave cinema developed in Czechoslovakia from 1962 to 1968. In this paper, all the anti-system behaviours of the different woman representatives bearing the effects of this current so called Czech New Wave have been analyzed, and it was concluded that Czech nationals are representing a reform movement and liberalization process against the system which was confining their freedom and equality rights. This paper has also studied the movies Pytel Blech, 1962, O něčem jiném, 1963 of Chytilova and Lásky jedné plavovlásky, 1965 of Milos Forman over the subject and power, 'bio-power' of Michel Foucault and 'performative' identity of Judith Butler and within the context of anti-systemic movements of woman representatives under the effects/impacts of the New Wave and claimed especially by a scrutinized formal movie analysis of Sedmikrásky, 1966 of Chytilová, that these women represent the democratic reform movement and liberalization process occurred throughout the country and that Marie I and Marie II, by breaching all the rules in the stories became anti-system woman representatives due to their anti-systemic movements and also precursory daisies of the Prague Spring, the so called countrywide liberalization process.en_US
dc.language.isoTurkishen_US
dc.publisherKadir Has Universityen_US
dc.subjectJudith Butleren_US
dc.subjectMichel Foucaulten_US
dc.subjectPerformativite/Edimselliken_US
dc.subjectBiyo-iktidaren_US
dc.subjectDadaizmen_US
dc.subjectNihilizmen_US
dc.subjectPrag Baharıen_US
dc.subjectÇek Yeni Dalgaen_US
dc.subjectPerformativiteen_US
dc.subjectBio-poweren_US
dc.subjectDadaismen_US
dc.subjectNihilismen_US
dc.subjectPrague Springen_US
dc.subjectCzech New Waveen_US
dc.titleTemsiliyet krizi: Çek yeni dalga filmlerinde sistem karşıtı kadınlaren_US
dc.typeMaster's Thesisen_US
dc.contributor.departmentKadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Cinema and Television en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record