Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorAkser, Muraten_US
dc.contributor.authorSüzgün, Semra
dc.date.accessioned2020-07-01T09:13:45Zen_US
dc.date.available2020-07-01T09:13:45Zen_US
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2995
dc.description.abstractİnternetin gelişmesiyle ortaya çıkan sosyal ağlar, insanların etki alanlarını geliştirip, değiştirmiştir. Doğal olarak kurumsal markalar içinde sosyal ağlarda olmak, tüketici kazanımı ve imajını doğru yönlendirmek adına bir çekim merkezi oluşturmaktadır. Kurumsal markaların bu sayede eski imajlarını değiştirmesi kaçınılmaz bir hal almıştır. Bu araştırmada, Türkiye? deki kurumsal markaların, sosyal ağlardaki imaj yöntemlerini için neler yapmaları gerektiğini inceledim. Sonuç olarak; kurumların değişen imajlarının insan odaklı olarak geliştiğini ve gerçekleştirecekleri tüm faaliyetlerinin tüketici odaklı kurgulanması gerektiğini sapladım. Kurumsal markaların sosyal ağlarda varolmasını, samimiyet ve şeffaf olmasıyla ilgili olup, iletişimini doğru ve planlı adımlarla kurgulamasını gerektirdiğini gözlemledim.en_US
dc.description.abstractSocial networks which have come on the screen as the internet developed, have developed and changed the zone of influence of people. Naturally, also for institutional brands, being in social networks makes up a center of attraction in order to gain customers and orient their public opinion. Thanks to this, it has become inevitable for institutional brands to change their older images. In this research, I surveyed what the institutional brands in Turkey have to do for their image methods in social networks. Eventually, I determined that the changing images of institutions develop human-focused and the institutions have to fix all the activity which they will realize consumer-focused. I observed that the existence of institutional brands in social networks is related to their sincerity and being transparent and it is required that their communication has to be planned right and with planned steps.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKurumsal markaen_US
dc.subjectSosyal ağlaren_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectİmajen_US
dc.subjectİmaj çalışmalarıen_US
dc.subjectCorporate branden_US
dc.subjectSocial networksen_US
dc.subjectImageen_US
dc.subjectImage Studiesen_US
dc.titleTürkiye' deki kurumsal marka imajlarının sosyal ağlar üzerinden yönetimien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yeni Medya Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid331934en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record