Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorLou Oneil, Maryen_US
dc.contributor.authorEmeksiz, Gülçin İpek
dc.date.accessioned2020-07-14T11:41:17Zen_US
dc.date.available2020-07-14T11:41:17Zen_US
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/3035
dc.description.abstractCosmopolitan is an international popular magazine published as 63 editions in 36 languages for women who talk the same `women?s language? worldwide. The ideology of Cosmopolitan is that women should be sexually influencing and satisfying men in terms of their sex appeal. The world for Cosmo woman turns around a modern fantasy empowering women with their sexuality. The Cosmo career woman, a beautiful female with an attractive and proportional body image, represents the ideals that business women should have to achieve success at their business and their sexual relationships. The magazine heavily adorned with a sexual language presents various data on fashion, beauty, and sex so that career women lead a pleasant and qualified life. The American version challenges women?s invisibility at the business sphere where male values are dominated because of her femininity and serves as a guideline for the Turkish version. In this thesis, the hybridization process of American Cosmo business women?s image is discussed in the magazine?s Turkish version and how certain values of the American culture are reflected or culturally borrowed from another Turkish magazine called Elele are shown. Meanwhile, the differences between these women?s lifestyle magazines that result from cultural dissimilarities are revealed.en_US
dc.description.abstractCosmopolitan 36 dilde ve 63 versiyonda basılan, dünya çapında aynı `kadın dilini' konuşan kadınlara hitap eden uluslararası popüler bir kadın dergisidir. Cosmopolitan'ın ideolojisi kadınların cinsel çekicilikleriyle erkekleri etkilemeleri ve cinsel olarak tatmin etmeleridir. Cosmo kadınının dünyası, kadını cinselliğiyle güçlendiren modern bir fantezi çevresinde döner. Cosmo kariyer kadını, çekici ve orantılı bir vücuda sahip güzel bir kadındır. Kariyer kadınlarının işlerinde ve seks hayatlarında başarıya ulaşmak için sahip olması gereken idealleri temsil eder. Yoğun bir cinsel içeriğe sahip olan dergi, çalışan kadınların daha iyi ve kaliteli bir hayat sürmeleri için moda, güzellik ve seks üzerine çeşitli bilgiler sunar. Derginin Amerikan versiyonu çalışan kadınının erkek dünyasının değerlerinin hakim olduğu iş yerinde kadınlığından ötürü görünmez olmasına karşı çıkar ve derginin Türk versiyonu için bir kılavuz olur. Bu tezde, Amerikan Cosmo iş kadını imajının derginin Türk versiyonundaki melezleşme süreci tartışıldı ve Amerikan kültürüne ait çeşitli değerlerin Elele adlı diğer bir Türk dergisi tarafından nasıl yansıtıldığı ya da kültürel olarak ele alındığı gösterildi. Aynı zamanda, bu üç kadın yaşam stili dergisinin kültür farklılıklarından meydana gelen farklar ortaya çıkarıldı.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSexualityen_US
dc.subjectWomenen_US
dc.subjectBusinessen_US
dc.subjectBody Imageen_US
dc.subjectCosmopolitanen_US
dc.subjectEleleen_US
dc.subjectMagazineen_US
dc.subjectCinselliken_US
dc.subjectKadınen_US
dc.subjectKariyeren_US
dc.subjectVücut İmajıen_US
dc.subjectDergien_US
dc.titleHybridization of American Cosmo business women's image in the Turkish version of Cosmopolitan and Elele magazines for 2009en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid294793en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record