Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorGökyayla, K. Emreen_US
dc.contributor.authorYaşar, Ali
dc.date.accessioned2020-07-14T12:25:50Zen_US
dc.date.available2020-07-14T12:25:50Zen_US
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/3037
dc.description.abstractTelevizyon reklamları, diğer ortamlara nispeten maliyetli olmalarına karşın, geniş kitlelere ulaşmadaki etkinlikleri ve güçlü ikna kabiliyetleri nedeniyle, reklam verenlerce oldukça rağbet görmektedir. Televizyon reklamlarının yaratım sürecinde ve bu sürecin sonunda, ortaya bir takım düşünce mahsulleri çıkmaktadır. Bunların yoğun düşünce ürünleri olmaları, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu bakımından korunabilmelerinin de yolunu açmaktadır. Bir fikir ve sanat eserinin sahibi, onu yaratan yahut yaratanlar birliğidir. Eser sahipliği statüsünden doğan hakları kullanabilecek olanlar ise sadece eser sahipleri değildir. Kanun gereği eser sahiplerini çalıştıran ya da bir araya getiren gerçek veya tüzel kişiler de bu hakları kullanabilmektedir. Ayrıca, yapılan reklam sözleşmelerinin içeriğine göre; sipariş veren, vekil, yayımcı, ya da yapımcı, çoğunlukla reklam veren yahut reklamcı (ajans) kimliğinde hak sahibi olarak karşımıza çıkmaktadır. Diğer taraftan, reklam ürünleri üzerinde yaratıcı eser sahipliğinin yanı sıra; icracılar, film ve fonogram yapımcıları ile medya hizmet sağlayıcılarının bağlantılı hak sahipliği de doğabilmektedir. Bağlantılı hak sahipleri, izin almak ve eser sahiplerinin meşru menfaatlerine halel gelmemek şartıyla, mutlak ve inhisari nitelikli birtakım haklara sahip olmaktadırlar. Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'nun son bölümlerinde yer alan özel hükümler, eser niteliği tartışmalı bazı ürünlerin, haksız rekabet ve kişilik hakları kapsamında genel hükümler yoluyla korunmasını öngörmektedir.en_US
dc.description.abstractAlthough television advertisements are costly in comparison with other platforms, they come to the forefront and in demand due to strong ability of persuasive and efficiency in reaching the large masses. During the investment process of television ads and at the end of this process, a set of thoughts come out. Since they are dense thought products, they provide them to be protected in terms of Law no. 5846 on Intellectual and Artistic Works. The beneficiary of an intellectual and artistic work is the union of its creator or creators. The parties who will be able to use the rights arisen from authorship status are not only its beneficiaries. The bodies that put the authors to work or make them together by operation of law are also able to use these rights. In addition to this, according to the content of the agreements made, the ones who give order, attorney, publisher or producer confront as beneficiary generally in the identity of publisher or advertiser (agency). On the other hand, in addition to creative authorship on advertisement products, relevant right ownership of performers, film and phonogram makers and media service providers can be arisen. Relevant right owners have some of the absolute and exclusive qualified rights without getting permission and prejudicing legitimate interests of authors. Special provisions, taken part in the last parts of Law no. 5846 on Intellectual and Artistic Works, propose some products that work quality is controversial to be protected by general provisions within the scope of unfair competition and personal rights rather than they remain unprotected.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectTelevizyon Reklamıen_US
dc.subjectFikir ve Sanat Eserien_US
dc.subjectTelif Hakkıen_US
dc.subjectTelif Hakkı Sahibien_US
dc.subjectBirlikte Eser Sahipliğien_US
dc.subjectBağlantılı Haklaren_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectTelevision Advertisementen_US
dc.subjectCopyrightsen_US
dc.subjectCopyright Holderen_US
dc.subjectIntellectual and Artistic Worksen_US
dc.subjectCollaborative Ownership Worksen_US
dc.subjectRelated Rightsen_US
dc.titleFikir ve Sanat Eserleri Hukuku bakımından televizyon reklamlarının niteliği ve hak sahiplerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Hukuk Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid296514en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record