Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorTosun, Petek
dc.contributor.authorSezgin, Selime
dc.contributor.authorUray, Nimet
dc.date.accessioned2020-08-24T10:32:24Zen_US
dc.date.available2020-08-24T10:32:24Zen_US
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.issn1309-0712en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/3242
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/305731
dc.description.abstractBu pilot çalışmanın amacı, duygu durumunun tüketici şikâyet davranışı üzerindeki etkisini incelemek ve oluşturulan kavramsal modelin ön testini yapmaktır. Çalışmanın kavramsal modeli, algılanan marka değeri, algılanan risk, duygu durumu ve tüketici etkileşim stilleri olan kendinden emin olma ve agresiflik değişkenlerini içermektedir. 2x2 faktöriyel deneysel serim tasarımıyla ve anket yöntemiyle elde edilen verilerin analizi sonucunda, algılanan risk, agresiflik ve rıza göstermeye direnme değişkenlerinin, tüketici şikayet davranışı üzerinde pozitif yönlü bir etkiye sahip olduğu görülmüştür. Telafi talep edebilme, bilgi ve yardım isteyebilme değişkenlerinin ise tüketici şikayet davranışının üzerinde etkili olmadığı görülmüştür. Algılanan marka değeri yüksek ise, ya da tüketicilerin duygu durumu negatif ise, şikayet etme eğilimi istatistiki olarak artmamaktadır. Örneklem sayısının düşüklüğü (n=118) ve tüketici şikayet davranışı ölçeğinin kategorik olması gibi kısıtlara sahip olan bu pilot çalışma sonucunda, kavramsal modelin ön testi yapılmış, gelecekteki araştırmalarda kullanılabileceği ve duygu durumunun e-posta ile dağıtılan anketlerdeki görsellerle değişimlenebileceği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the effect of mood on consumer complaining behavior (CCB) and do the pilot testing of the proposed conceptual framework. The conceptual framework includes perceived brand value, perceived risk, mood, and consumer interaction style constructs, which are, aggressiveness and assertiveness. The data collected by questionnaires as a part of 2x2 between-subjects factorial experimental design, have shown that perceived risk, aggressiveness, and resisting requests for compliance have positive effect on CCB. Consumers who are in a negative mood and perceive high brand value are slightly more likely to complain, but not significant in explaining CCB. Despite the limitations of small sample size (n=118) and a use of categorical treatment of CCB scale, this pilot study reveals that online mood induction with photographs is an acceptable manipulation method; the conceptual model is valid to be re-tested in future studies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMelih Topaloğluen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTüketici Şikayet Davranışıen_US
dc.subjectDuygu Durumuen_US
dc.subjectDeneysel Serimen_US
dc.subjectLogistik Regresyonen_US
dc.subjectConsumer Complaining Behavioren_US
dc.subjectMooden_US
dc.subjectExperimental Designen_US
dc.subjectLogistic Regressionen_US
dc.titleDuygu Durumunun Tüketici Şikayet Davranışına Etkisi Hakkında Bir Pilot Çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.startpage627en_US
dc.identifier.endpage645en_US
dc.relation.journalİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.departmentFakülteler, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.institutionauthorUray, Nimeten_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid305731en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record