Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÇelik, Sabahattin
dc.date.accessioned2020-09-08T12:07:47Zen_US
dc.date.available2020-09-08T12:07:47Zen_US
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.issn1300-0845en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/3359
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/88395
dc.description.abstractBu çalışma; ürünlerin hazsal ve faydacı yapısını açıklamaya çalışmaktır. Yaşam tarzı, tüketici satın alma davranışına etki eden en önemli faktörlerden biridir. Tüketici tercihleri yaşam tarzlarına ve ürünlerin hazsal (hedonic) ve faydacı (utilitarian) özelliklerine göre yönlendirilmektedir. Hazsal ürünler daha çok deneyimsel tüketim haz ve eğlence sağlarlarken; faydacı ürünler temelde yararlı ve fonksiyonel ürünlerdir. Tüketicilerin otomobil markaları arasındaki tercihleri hazsal nitelikler kadar (örneğin, sportif dizayn, sağlamlık, konfor vs.) faydacı özelliklere de (Örneğin, estetik olma, prestij sağlama vs.) yönelmektedir. Çalışmada, konuyla ilgili literatürde yer alan çalışmalarda kullanılan ölçeklerden ve grup görüşmesi aracılığıyla elde edilen değişkenlerden yararlanılarak tüketici yaşam tarzlarına göre otomobillerin hazsal ve faydacı özelliklerinin tercihine yönelik bilgi ve bulgulara ulaşılmaya çalışılmıştır. Bu amaçla lüks sınıf otomobil kullanıcılarının otomobil özelliklerini değerlendirmeleriyle yaşam tarzları arasında bir ilişkinin olup olmadığını test etmek amacıyla korelasyon analizi, otomobil markasına göre otomobillerin hazsal ve faydacı özelliklerine verdikleri önem derecelerinde farklılık olup olmadığını test etmek amacıyla Anova analizi, otomobil markalarını birbirinden en iyi ayıran değişkenleri bulmak amacıyla da diskriminant analizi kullanılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study summaries the emotional and beneficial structure of automotive products. Life style is one of the leading factors effecting consumer's buying decision. Consumers' preferences are being engineered according to their life styles and products' hedonic and utilitarian specifications. While hedonic products provide experiential consumption, pleasure and excitement, utilitarian ones are generally beneficial and functional products. Consumer preferences on automobiles are effected by either hedonic parameters (ie. aesthetic look, prestige, etc) or utilitarian ones like Sportive design, robustness, comfort In this study, literature and group meetings data were used in order to achieve information in regards to consumer's choice for cars based on consumer's life style for emotional and beneficial aspects. For this aim, correlation analysis was tried to be established between luxurious car user's life style and cars specifications. ANOVA analysis was being used for analyzing the differences ; between differences in terms of importance level of emotional .< and beneficial structure based on different automotive brands. And at last Discrimination analysis was used to differentiate the best variations for different auto brands. "en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMarmara Üniversitesi, Sos. Bil. Enst.en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYaşam tarzıen_US
dc.subjectHazsal ve Faydacı Tüketimen_US
dc.subjectTüketici tercihlerien_US
dc.subjectLife Styleen_US
dc.subjectHedonic and Utilitarian Consumptionen_US
dc.subjectConsumer Preferencesen_US
dc.titleTüketici Satın Alma Davranışına Etki Eden Yaşam Tarzı Faktörleri ile Otomobillerin Hazsal ve Faydacı Özelliklerinin Tercihi Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.startpage139en_US
dc.identifier.endpage154en_US
dc.relation.journalÖnerien_US
dc.identifier.issue30en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.institutionauthorÇelik, Sabahattinen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid88395en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record