Küreselleşme Sürecinde Yeni Bir İletişim Ortamı
Abstract
Yeni iletişim ortamında reklam oyunları internet
pazarlaması ile çevrimiçi oyunları birleştiren, stratejik
konumlandırmaya dayalı yeni bir iletişim türüdür. Bu yeni tür
ve mecrada amaç, ürünlerin pazar payını arttırmaktan ziyade,
oyunlar vasıtasıyla, işletme, ürün ya da hizmet markalarının
müşterilerin zihninde iz bırakmasıdır.
Bu çalışmada, ilk önce, etkili bir reklam oyununun ana
özelliklerini erişilebilirlik, zorluk derecesi, firma, marka ya da
ürün ile ilinti, rekabet düzeyi, akışı sürdürebilme kapasitesi,
web günlüğü olarak belirledik. Son üç özelliği, fizik
kuramlarından esinlenen oyuna ilişkin kuramlar ışığında
değerlendirdikten sonra, örneklemimizdeki çevrimiçinde aktif
olan reklam oyunlarını bu temel ölçütlere göre inceledik ve
reklam oyunlarının iliştirilmişliğini sorguladık.
Bulgularımız diğer pazarlama iletişim araçları gibi reklam
oyununun da özelliklerinin reklamı yapılan markanın kişiliği,
hedef kitlenin profili, Internet ortamının özellikleri ve iletişim
kampanyasının stratejik amaçlarına cevap vermek zorunda
olduğu ve reklam oyunlarının yeni medyada yeni bir
pazarlama iletişimi türü olduğudur. In an era, where increasing the market share has
been replaced by catching the mind share of the consumers,
advergaming is an innovative concept that combines Internet
marketing with online games and responds to the urgent need
to catch and retain the attention of target audience. The multidimensionality of the concept stems from its usage for various
purposes as a viral marketing medium, a form infotainment as
well as a new advertising and marketing communication tool.
As other marketing communication tools, an effective adgame
characteristics are the personality of the advertised brand, the
profile of the targeted audience, the characteristics of the
medium and the strategic objectives of the communication
campaign.
Although most advergames are embedded, this inquiry reveals
that there are exceptional cases and by and large advergaming
is a new marketing communication genre of the new
advertising media.
Source
ÖneriIssue
28Volume
7Pages
317-326URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpnNU5UUTAhttps://hdl.handle.net/20.500.12469/3361
Collections
Keywords
Etkili Reklam OyunlarıMarka Farkındalığı
Pazarlama İletişimi Türü
Advergaming Effectiveness
Brand Awareness
Advergaming
Marketing Communication Genre