Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorYanardağoğlu, Eylem
dc.date.accessioned2020-09-22T12:06:35Zen_US
dc.date.available2020-09-22T12:06:35Zen_US
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.issn2147-4524en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/3425
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/178897
dc.description.abstractYirminci yüzyıldan başlayarak, devletlerin uluslararası alanda kamuoyu oluşturmanın önemine verdikleri değere paralel olarak ulus-ötesi yayıncılığa verdikleri önemin de arttığı gözlemlenmektedir. Bu bağlamda, genellikle uluslararası ilişkilerin alt alanı olarak görülen kamu diplomasisi, İkinci Dünya Savaşı’yla beraber bir iletişim stratejisi olarak önem kazanmıştır. Bu makale, uluslararası yayıncılık ve habercilik alanındaki ilk faaliyetlerin görüldüğü BBC Dünya Servisi’ni incelemekte, uluslararası iletişimin siyasi, teknolojik ve ekonomik etmenlerden dolayı değişen çalışma prensipleriyle kamu diplomasisi arasındaki ilişkiyi burada çalışan gazetecilerin deneyim ve görüşleriyle ele almaktadır. Bu makalede sunulan veriler BBC Dünya Servisi’nde 2011 ve 2012 yıllarında yapılan yerinde gözlem ve derinlemesine mülakatlara dayanmaktadır. Mülakatlar sonucu elde edilen bulgular, BBC Dünya Servisi’nde çalışan gazetecilerin kurumun haber kültürünün, BBC’den beklenen kamu diplomasisi fonksiyonuyla çelişmediğine inandıklarını, çünkü gerçek kamu diplomasisi hizmetinin “iyi gazetecilik” yapmak olduğunu düşündüklerine işaret etmektedir.en_US
dc.description.abstractSince the governments discovered the power of international communication for cultivating international public opinion in the 20th century, the importance given to international broadcasting and news also increased in a parallel fashion. In this context, public diplomacy gained currency as a new communication strategy in the decade that followed the Second World War. Some of the first examples of international broadcasting is seen in the radio broadcasts of the BBC World Service which this research takes as a case study. It considers the factors that impact on international broadcasting such as pressures from technological advances, politics and examines how they relate to public diplomacy efforts. The data are collected via participant observation and in-depth interviews in 2011-2012, at the BBC World Service Central Newsroom. The findings indicate that the journalists working for the BBC World Service, do not think that the organization’s news culture conflicts with the expectations of a public diplomacy function as the believe doing good journalism is a public diplomacy effort.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnkara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İletişim Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBBCen_US
dc.subjectDünya Servisien_US
dc.subjectUluslararası Haberleren_US
dc.subjectGazeteciliken_US
dc.subjectKamu Diplomasisien_US
dc.subjectUlus-ötesien_US
dc.subjectWorld Serviceen_US
dc.subjectInternational Newsen_US
dc.subjectPublic Diplomacyen_US
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectTransnationalen_US
dc.titleUluslararası İletişim ve Kamu Diplomasisi: BBC Dünya Servisi Haber Merkezi Örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.startpage115en_US
dc.identifier.endpage131en_US
dc.relation.journalİletişim Kuram ve Araştırma Dergisien_US
dc.identifier.issue38en_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.departmentFakülteler, İletişim Fakültesi, Yeni Medya Bölümüen_US
dc.institutionauthorYanardağoğlu, Eylemen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid178897en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record