Show simple item record

dc.contributor.authorÜst, Selinen_US
dc.contributor.authorDoğan, Gökçe Mineen_US
dc.date.accessioned2020-09-23T09:33:20Zen_US
dc.date.available2020-09-23T09:33:20Zen_US
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.issn1308-2264en_US
dc.identifier.issn2149-6595en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/sanatvetasarim/issue/20656/220379en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/3431en_US
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRRM016azJOZz09/ic-mimarlik-egitiminde-yaratici-dramaen_US
dc.description.abstractOyun; insanın varoluşundan bu yana doğasında bulunan bir özelliktir. Yaratıcı Drama, insanı var eden yaratıcılık, hayal gücü, cesaret gibi öğeleriyle temeli doğaçlamaya dayanan bir ifade yöntemi sayılabilir. Bu çalışma, Yaratıcı Drama’nın sunduğu fırsatlar ve sağladığı kazanımlar göz önüne alınarak drama etkinliği alternatif bir yöntem olarak iç mimari tasarım eğitiminde kullanımını irdelemeyi amaçlar. Makale Kadir Has Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi İç Mimarlık Proje I stüdyosu kapsamında gerçekleştirilen yaratıcı drama atölye çalışması deneyimlerini aktarmayı hedefler. 1. Stüdyonun ana amacı, öğrencilerin ilk stüdyo deneyimlerinde mekânsal düşünme ve algılama yeteneklerini geliştirmektir. Bu eğitim modelinde hedeflenen iç mimarlık öğrencilerinin eskiz, teknik çizim, maket vb. temsil yöntemlerinin ötesinde oyun ile tasarım prensiplerinin farkına varmalarını sağlamaktır.en_US
dc.description.abstractCreative drama, with its components such as creativity, imagination, and braveness providing the human existence can be assumed as an expressive manner based on improvisation. This paper will aim to explain creative event as a method of teaching/learning in interior design education by taking into account of its opportunities and accomplishments. This paper intends to share the related experience of a creative drama workshop in Interior Design Studio given in Kadir Has University, Interior and Environmental Design. It is a model of design process that students can learn various design principles via playing games besides sketches, technical drawings and models.en_US
dc.language.isoTurkishen_US
dc.publisherAnkara Hacı Bayram Veli Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYaratıcı dramaen_US
dc.subjectİç mimarlıken_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectCreative dramaen_US
dc.subjectInterior designen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.titleİç mimarlık eğitiminde yaratıcı dramaen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.startpage89en_US
dc.identifier.endpage100en_US
dc.relation.journalSanat ve Tasarım Dergisien_US
dc.identifier.issue11en_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.contributor.khasauthorÜst, Selinen_US
dc.contributor.khasauthorDoğan, Mine Gökçeen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record