Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorAydın, Mustafa
dc.contributor.authorYazgan, Korhan
dc.date.accessioned2020-09-29T09:06:06Zen_US
dc.date.available2020-09-29T09:06:06Zen_US
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.issn1304-7310en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/3448
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/uidergisi/issue/39272/462470
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/119183
dc.description.abstractTürkiye’de Uluslararası İlişkiler üzerine yapılan çalışmalarda karşılaşılan en önemli sorunlardan birisi genel olarak disiplinde çalışanlar ve ilgi alanlarıyla ilgili veri eksikliğidir. Bu konuda yapılan tartışmalara katkı sağlamak amacı ile Haziran-Temmuz 2009’da Türkiye’deki üniversitelerin Uluslararası İlişkiler bölümlerinde görevli öğretim elemanlarının uluslararası ilişkiler eğitimi, araştırma pratikleri ile küresel ve ulusal düzeyde disipline nasıl baktıklarını saptamak amacıyla bir anket yapıldı. Ankete katılanlara Uluslararası İlişkiler müfredatı ve derslerin içeriği, araştırmalarında odaklandıkları temel konular, bölgeler ve benimsedikleri teorik yaklaşımlar ile siyasi tutumları, eğitim ve araştırmalarında tercih ettikleri dil ve yayın biçimleri, akademik dergiler, üniversiteler ve siyasi süreçler ile akademi dışı entelektüel faaliyetlere katılımları gibi birçok konuya ilişkin 55 soru yöneltildi. Anketin ortaya koyduğu sonuçlara göre Türkiye’de Uluslararası İlişkiler çalışmaları dış politika ağırlıklı, Türkiye ile büyük güçlere odaklı ve gerçekçiliğin görece daha yaygın olduğu bir alandır.en_US
dc.description.abstractOne of the major weaknesses of the studies on the development of International Relations (IR) curricula in Turkey is the lack of systematic data on the characteristics, history, development and current status of the IR academia. In order to reveal research practices of academicians, and how international relations is taught and how IR scholars perceive the discipline, an online survey was conducted among the faculty members of the IR Departments in Turkey in June-July 2009. Scholars were asked to answer 55 questions about the IR curriculum, courses, research subjects, and major theoretical approaches, political attitudes, funds, language and types of publication, academic journals, universities, the involvement of academy in policy-making process and nonacademic intellectual activities. Th e results of the survey indicates that IR studies in Turkey seems to be foreign policy oriented, focus on Turkey and the big power policies and the discipline is under the infl uence of Realism.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherUluslararası İlişkiler Konseyi Derneği İktisadi İşletmesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectTürkiye’de Uluslararası İlişkileren_US
dc.subjectAkademik Tercihleren_US
dc.subjectBilimsel Araştırmaen_US
dc.subjectYöntemen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectSiyasi Tutumen_US
dc.subjectAnketen_US
dc.subjectInternational Relationsen_US
dc.subjectInternational Relations in Turkeyen_US
dc.subjectAcademic Preferencesen_US
dc.subjectScientific Researchen_US
dc.subjectMethodologyen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectPolitical Preferencesen_US
dc.subjectSurveyen_US
dc.titleTürkiye’de uluslararası ilişkiler akademisyenleri araştırma, eğitim ve disiplin değerlendirmeleri anketi - 2009en_US
dc.typeotheren_US
dc.identifier.startpage3en_US
dc.identifier.endpage41en_US
dc.relation.journalUluslararası İlişkileren_US
dc.identifier.issue25en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.departmentFakülteler, İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Uluslararası İlişkiler Bölümüen_US
dc.institutionauthorAydın, Mustafaen_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.identifier.trdizinid119183en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record