Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorSahib, Hassan
dc.date.accessioned2021-07-31T16:33:19Z
dc.date.available2021-07-31T16:33:19Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/4121
dc.description.abstractÇevrimiçi flört uygulamaları, insanların birbirleriyle bağlantı kurma biçiminde devrim yaratmıştır. çevrimiçi buluşma hizmetleri pazarı 2017 yılında 6 milyon dolar iken 2025 yılına kadar 9 milyon dolara ulaşması beklenmektedir (Thomas 2019). Bu fenomenden yola çıkarak yapılan bu tez çalışmasında, bazı ilginç bulgular gösterilmektedir. Tez çalışmasında özellikle jenerasyonların buluşma uygulamalarını kullanma biçimlerine, jenerasyonların tercih ettiği abonelik türlerine ve bunun çevrimiçi flörte ve uygulamalarına olan motivasyona etkileri araştırılmaktadır. Bu tez içerisinde kullanılan metodlar tematik çerçeve oluşturmak için yapılan derinlemesine görüşmelerden ve bunların ardından 147 katılımcı ile yapılan anketten oluşmaktadır. böylece veri toplamak için hem nicel hem nitel yöntemler kullanılmıştır. Bu araştırmanın önemli bulgularından bazıları, buluşma uygulamalarının artık yalnızca aşkı bulmakla ilgili olmadığını, ayrıca arkadaş çevresini genişletme ve günümüz toplum standartları tarafından sosyal olarak daha fazla takdir edilme amacını taşıdığını ortaya koymasıdır. Buna ek olarak, bulgular gösteriyor ki buluşma uygulamaları tüm demografik gruplara yalnızlık ile başa çıkmak için bir yöntem olarak kullanılmaktadır ve kullanıcılarına gerçek hayat problemlerini unutturacakları bir yer sunmaktadır. Bu tezin amacı, online randevu uygulamalarındaki farklı davranış ve tutumları çok kuşak perspektiflerinden araştırmaktır.en_US
dc.description.abstractOnline dating applications have revolutionized the way humans connect with each other. Online dating services market was valued at 6 million dollars in 2017 and is projected to reach 9 million dollars by 2025 (Thomas 2019). When this study was conducted for this phenomenon, results show some interesting findings, e.g. regarding the generations usage of dating applications. More specifically, this thesis investigates the type of subscription that generations prefer and whether it influences perceptions of online dating and usage of the applications. The methods used in this thesis involve conducting interviews to build a thematic framework and later on a survey analysis on 147 respondents, thus using a quantitative and qualitative approach to gather data. Some of the key findings of this research revealed that dating applications are no longer associated with finding love only, but carry the purpose to enlarge the circle of friends and be more socially appreciated by the today's society standards. Moreover, dating applications are used as a coping method to deal with loneliness and give the users of dating applications a place to forget their problems in real life. The aim of this thesis is to explore the different behaviors and attitudes on online dating applications from multi-generations perspectives.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectN/Aen_US
dc.titleAn investigation of online dating application motivations and behaivoren_US
dc.title.alternativeÇevrimiçi flört uygulamalarına dair motivasyonların ve davranışların incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorSahib, Hassanen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid616524en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record