Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorAlsaour, Albaraa
dc.date.accessioned2021-08-03T12:21:42Z
dc.date.available2021-08-03T12:21:42Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/4149
dc.description.abstractSosyal ticaret, sosyal etkileşimi desteklemek için sosyal ağları kullanarak çevrim içi ticari işlemleri ve ürün ve hizmet satın alımlarını içeren bir e-ticaret dalıdır. Birçok şirket Web 2.0 ve ilgili teknolojilerini kullanarak, sosyal ağ hizmetlerini etkinleştirmeye başlamıştır. Bu durum e-ticaretten sosyal ticarete geçişe yol açmıştır. Bu tezin temel amacı çeşitli kuşakların sosyal ticaret alışverişi için motivasyonlarının ve niyetlerinin araştırılmasıdır. Ayrıca, bu tez başka demografik faktörlerin ve kullanılan platformların alışveriş için motivasyon ve niyetler üzerindeki etkisini incelemektedir. Tezde 154 katılımcılı anket metodu kullanılmıştır. Tezin ana bulgularından biri, cinsiyetin sosyal ticaret alışverişindeki motivasyonlar üzerinde önemli bir etkisinin olmasıdır. Bunun yanında alışverişte yüksek motivasyonların sosyal ticarette güvenin, satın alma niyetinin ve ağızdan ağza iletişim niyetlerinin artmasına yol açtığı tespit edilmiştir. Kuşaksal farklılıklar tespit edilememiştir.en_US
dc.description.abstractSocial commerce is an e-commerce branch that involves the use of social networks for online transactions and purchases of products and services to support social interaction. Supported by Web 2.0 and its associated technologies, many companies started enabling social networking services, which led to a shift from e-commerce to social commerce. The main objective of this thesis is to explore the motivations and intentions of different age generations towards social commerce shopping. Furthermore, this thesis studies the effect of other demographic factors and used platforms on motivation and intentions for shopping. The method in this thesis is a survey analysis of 154 respondents. Some of the main findings suggest that gender has a significant impact on social commerce shopping motivations. In addition, increased shopping motivations lead to high social commerce trust, purchase intention and word of mouth intentions. We found no moderating role of generations in our analyses.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectN/Aen_US
dc.titleSocial commerce motivations, trust and intentions: An investigation from generational perspectivesen_US
dc.title.alternativeSosyal ticarette motivasyon, güven ve niyetler: Kuşak perspektifinden bir incelemeen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorAlsaour, Albaraaen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid648584en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record