Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKırpınar, İsmeten_US
dc.contributor.authorKaya, Şule
dc.date.accessioned2022-05-06T08:21:59Z
dc.date.available2022-05-06T08:21:59Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/4330
dc.description.abstractBu çalışmada ergenlerin ana babalarına bağlanma biçimlerinin benlik saygısı ve yalnızlık üzerinde etkisi olup olmadığının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya Özel Sultan Fatih Lisesi 9, 10, ve 11. sınıflarında öğrenim görmekte olan 50 kız, 50 erkek öğrenci katılmıştır. Araştırmada Ana Babaya Bağlanma Ölçeği (Parental Bonding Instrument, PBI), CSEI (Coopersmith Seif Esteem lnventory) Coopersmith Benlik Saygısı Ölçeği' nin 25 maddelik kısa formu, UCLA Yalnızlık Ölçeği (UCLA Loneliness Scale) kullanılmıştır. Çalışmadaki bulgular SPSS-23 (Statistical Package for Social Sciences) kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın verileri Spearman Korelasyon Analizi, Tek Yönlü Gruplar arası Varyans Analizi (ANOVA), ve Bağımsız Gruplar T-Testi kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, anne babaya olumlu bağlanma benlik saygısıyla pozitif ilişkili bulunmuştur. Anne babalarına olumlu bağlanma gösteren öğrencilerin daha yüksek benlik saygısına sahip oldukları bulunmuştur. Yalnızlık ve ana babaya bağlanma ilişkisine bakıldığında ise, yalnızlık ve ebeveynlere olumlu bağlanma arasında negatif bir ilişki olduğu bulunmuştur. Anne babalarına olumlu bağlanma gösteren öğrencilerin yalnızlık duygularının daha az olduğu görülmüştür. Yalnızlık ve benlik saygısı arasındaki ilişkiye bakıldığında negatif yönde bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Benlik saygısı yüksek olan öğrencilerin kendilerini daha az yalnız olarak değerlendirdikleri görülmüştür. Çalışmada ele alınan değişkenlerden anne-baba eğitim durumu ve cinsiyet değişkenlerinin ana-babaya bağlanma örüntüsünde etkisi olmadığı bulunmuştur. Tek yönlü gruplar arası varyans analizinde (ANOVA) baba eğitim durumunun öğrencilerin yalnızlık duyguları üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Çalışmanın sonuçları, sınırlılıkları ve gelecek çalışmalar için öneriler tartışılmıştır. Anahtar kelimeler: ana babaya bağlanma, yalnızlık, benlik saygısıen_US
dc.description.abstractThe aim of the current study was to investigate whether attachment patterns of adolescents effects their self-esteem and loneliness levels. 50 girl and 50 boy students in grade 9, 10 and 11 from Özel Sultan Fatih High School participated in this study. Parental Bonding Instrument, Short-Form Coopersmith Self Esteem Inventory, UCLA Loneliness Scale were used in this study. Results were analyzed with SPSS-23 (Statistical Package for Social Sciences). In order to analyze collected data Spearman Correlation Analysis, One Way Analysis of Variance, Independent Sample T Test were performed. Results showed that positive attachment patterns to parents positively correlated with self-esteem of students. It was found that student who positively attached to their parents had higher self-esteem. However, negative relation was found between positive attachment to parents and loneliness. It means, students who showed positive attachment to their parents had less loneliness. Furthermore, loneliness and self-esteem negatively related to each other. In other words, students with high self-esteem evaluated themselves as less lonely. Results also showed that attachment patterns toward parents were affected neither education status of parents and nor gender of participants. ANOVA results showed that education level of fathers had significant effects on loneliness feelings of students. Keywords: Attachment to parents, loneliness, self esteemen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAna-babaya bağlanmaen_US
dc.subjectParental bondingen_US
dc.subjectBağlanmaen_US
dc.subjectAttachmenten_US
dc.subjectBenlik saygısıen_US
dc.subjectSelf esteemen_US
dc.subjectCinsiyeten_US
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectDuygusal yalnızlıken_US
dc.subjectEmotional lonelinessen_US
dc.subjectErgenleren_US
dc.subjectAdolescentsen_US
dc.subjectSosyal yalnızlıken_US
dc.subjectSocial lonelinessen_US
dc.subjectYalnızlıken_US
dc.subjectLonelinessen_US
dc.subjectÖlçme-değerlendirmeen_US
dc.subjectMeasurement and evaluationen_US
dc.titleErgenlerde ana-babaya bağlanma örüntüsünün benlik saygısı ve yalnızlık ile ilişkisien_US
dc.title.alternativeThe relationship between attachment patterns with parents self esteem and loneliness in adolescentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage49en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.institutionauthorKaya, Şuleen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid459984en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record