Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorAybar, Sedaten_US
dc.contributor.authorBayoğlu, Savaş
dc.date.accessioned2019-07-12T08:29:34Z
dc.date.available2019-07-12T08:29:34Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/1810
dc.description.abstractBilgi ve iletişim alanındaki gelişmelerin hızlı bir şekilde artması ve kişisel bilgisayarların da maliyetinin düşmesi ve daha önce askeri amaçla kurulan Arpanet'in gelişerek tüm dünyanın kullandığı ortak bir ağ olan internetin ortaya çıkması ile hayatımıza birçok yenilik girmeye başlamıştır. Teknolojinin en yakın takipçisi olan bankalar, rekabetin de artması ile sadece şube ağları ile değil, yeni teknolojilerin sağladığı avantajlardan yararlanarak elektronik kanallardan da hizmet vermeye başlamışlardır. Bu hizmetlerden birisi olan internet bankacılığı sayesinde her bilgisayar kişisel banka şubesine dönü.erek, banka müşterilerinin şubeye ihtiyaç kalmadan birçok servisi kendilerinin yapabilmesi sağlanmıştır. Bu araştırmacıların da dikkatini çekmiş ve özellikle son dönemlerde mobil bankacılık başta olmak üzere internet bankacılığı ve diğer alternatif dağıtım kanalları üzerine yapılan çalışmalar yoğunlaşmıştır. Bu çalışmada buluşların yayılması teorisi ve organizasyonlarda teknolojik yeniliklerin adaptasyonunu araştırmak için kullanılan teknoloji-organizasyon-çevre modeli kullanılarak oluşturulan model ile bankaların internet bankacılığı kanalına yatırım yapmalarına yönelten sebepler araştırılmıştır. Araştırmaya veri sağlamak amacıyla Türkiye Bankalar Birliği'ne bağlı internet bankacılığı hizmeti veren 25 banka ile elektronik anket çalışması yapılmıştır. Analiz sonucunda finansal ek kaynakların, yönetimin yeniliklere verdiği desteğin ve altyapı yatırımlarının internet bankacılığı adaptasyonunu olumlu yönde etkilediği ortaya çıkmıştır ve sonuçlar değerlendirilmiştir.en_US]
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectN/Aen_US
dc.titleTürkiye'de internet bankacılığı adaptasyonunu etkileyen faktörlerin teknoloji-organizasyon-çevre modeli ile araştırılmasıen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Finans ve Bankacılık Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid264049en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record