Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorBehlil, Melisen_US
dc.contributor.authorKartal, Esma
dc.date.accessioned2019-07-12T08:38:23Zen_US
dc.date.available2019-07-12T08:38:23Zen_US
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2231
dc.description.abstractThis thesis aims to investigate a recent trend in contemporary American cinema which i call “bromantic comedy.” These comedy films have been increasingly coming out since the early 2000s. They are defined by their considerable use of gross-out humor and their depiction of the average American male. Bromantic comedies direct their attention to homosocial interaction or “bromance” as well as heterosexual relationships. Since it is a fairly recent phenomenon there is little relevant academic research conducted on the genre. Although many terms have been coined to refer to these films they tend to cover various films from different genres that only share the bromance theme. -- Abstract'tan.en_US
dc.description.abstractBu tez çağdaş Amerikan sinemasında ?bromantic? komedi olarak isimlendireceğim yeni bir eğilimi incelemektedir. Muazzam ölçüde vücut mizahı kullanımları ve sıradan Amerikan erkeği tasvirleriyle diğer komedi filmlerinden ayrılan bu filmler özellikle 2000li yılların başından beri artarak görülmektedir. Bu tür filmler eş-sosyal etkileşime, ya da ?bromance? temasına odaklandıkları gibi, heteroseksüel ilişkilere de yer verir. Oldukça yeni bir tür olması nedeniyle, çok az akademik çalışmaya konu olmuştur. Bu türe birçok farklı isim verilmiş olmasına rağmen, bunlar tek ortak noktaları ?bromance? teması olan farklı türlerden çeşitli filmleri içermektedir. Tez boyunca Knocked Up, Superbad, Crazy, Stupid, Love., Funny People, I Love You, Man, ve The 40 Year Old Virgin gibi filmler bu türün özelliklerine sahip olarak nitelendirilir ve ?bromantic? komedi yeni bir alt-tür olarak tanımlanır. Bu alt-türün belirleyici niteliklerini tespit ederken de ağırlıklı olarak tür kuramından faydalanır. Söz konusu komediler özellikle erkek karakterleriyle ön plana çıktığı için, filmlerdeki erkek karakterlerin genel özellikleri ve birbirleriyle ilişkileri detaylı olarak incelenir. Tezimdeki asıl amacım ?bromantic? komedileri belirgin kadın karakterleri olmayan yukarıda bahsi geçen filmlerden ayırmaktır; zira ?bromantic? komedilerde heteroseksüel romansın ne denli önemli rol oynadığı açıktır. Dolayısıyla ?bromantic? komedi hem romantik komedi klişelerinden yararlanmakta, hem de türlerin değişkenliğini kanıtlarcasına bunların bir kısmını kendi özelliklerine göre yorumlamaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBromanceen_US
dc.subjectRomantik Komedien_US
dc.subjectAmerican Sinemasıen_US
dc.subjectTüren_US
dc.subjectRomantic Comedyen_US
dc.subjectAmerican Cinemaen_US
dc.subjectGenreen_US
dc.titleExploring Genre's natural borders: bromantic comedy as a subgenreen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Radyo, Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid337742en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record