Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorBehlil, Melisen_US
dc.contributor.authorMohammed Amen, Bhlin Abdul Azeez
dc.date.accessioned2019-07-12T08:39:16Z
dc.date.available2019-07-12T08:39:16Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2311
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Saddam rejimi sonrası Şevket Emin Korki filmlerinde, İkinci Dünya Savaşı sonrasındaki İtalyan Yeni Gerçekçiliğinin etkisini ortaya koymaktır. Yeni Gerçekçiliğin dünya sinemasını etkilemesinde söz konusu olan unsurlar ve bu unsurların Korki’nin filmlerindeki kullanım şekli ele alınacaktır. Bu durumu ortaya koymak için yönetmenin Toz Geçişi (Crossing The Dust), Başlama Vuruşu (Kick Off) ve Taşa Yazılmış Hatıralar (Memories On Stone) filmlerini tema, mizansen, görüntü yönetimi-kurgu ve belgesel niteliği taşıyan öğeler bakımından incelenmiştir. İtalyan Yeni Gerçekçiliğinde rastlanan özelliklerin Korki’nin filmlerindeki kullanımı, yapılan tetkikler ve Korki’nin kendi ifadeleri çerçevesinde ele alınmaktadır. Yapılan araştırmalar ve tetkikler sonrasında, elde edilen verileri akademik sentezleme yöntemi ile karşılaştırılıp değerlendirildiğinde ulaşılan sonuç, tezin hedefledikleri ile paralellik göstermektedir. Yeni Gerçekçiliğin etkisi, post modern dönemin etkileri dahilinde açık bir şekilde Korki’nin sinemasında görülmektedir. Araştırmada kullanılan üç filmin Yeni Gerçekçi tetkik ile değerlendirilmesi sonrasında ulaşılan en önemli bulgu, Şevket Emin Korki’nin kullandığı senaryo ve yönetmenliği her bakımından İtalyan Yeni Gerçekçiliğinin bir devamı niteliğini taşıdığıdır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the effect of neorealism after the Second World War in Shwket Emin Korki films after Saddam regime. Neorealism will focus on the elements in question that affect the world cinema and how these elements will be used by Korki. In order to prove this situation, the director has examined films such as (Crossing the Dust, Kick Off Kerkuk, Memories on Stone) in terms of themes, scenes, image management-editing and documentary qualities. The features found in the new Italian Realism are used in the films of Korki in the context of the investigations and Korki's own expressions. When the results obtained are compared and evaluated with the academic synthesis method after the researches and examinations made, the result reached is parallel to what the thesis aims. Neoralizmin effect is clearly seen in the cinema of Korki within the influence of the post modern period. The most important finding reached after the evaluation of three filmin's neoralist test used in the research is that Shewket Emin Korki's scenario and directing is a continuation of Italy neoralism in all respects.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKurt sinemasien_US
dc.subjectYeni Gerçekçiliken_US
dc.subjectŞevket Emin Korkien_US
dc.subjectSavaşen_US
dc.subjectŞiddeten_US
dc.subjectYoksulluken_US
dc.subjectKurdish Cinemaen_US
dc.subjectKurdish Cinemaen_US
dc.subjectNeorealismen_US
dc.subjectShewket Emin KORKİen_US
dc.subjectWaren_US
dc.subjectViolenceen_US
dc.subjectPovertyen_US
dc.titleŞevket Emin Korki filmlerinde yeni gerçekçiliken_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Radyo, Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid497289en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record