Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıkartal, Çetin Kemalen_US
dc.contributor.authorPekar, Merve
dc.date.accessioned2020-06-22T11:25:34Zen_US
dc.date.available2020-06-22T11:25:34Zen_US
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2936
dc.description.abstractYaptığım bu çalışmada, Zihin Dili Programlama (Neuro Linguistic Programming-NLP) uygulamalarının, oyuncuların performansı üzerinde ne gibi etkilerinin olduğunu ortaya koymayı amaçladım. Farklı oyuncular yedi dram, yedi komedi olmak üzere toplam 14 tiradı ilk önce doğrudan oynadılar, daha sonra NLP tekniğine uygun olarak dram için başlarından geçen en hüzünlü olayları, komedi için ise hayatlarının en mutlu anlarını yazıp, sesli olarak okudular. Daha sonra aynı oyuncular aynı tiratları yeniden oynadılar. Bu süreçte, hem NLP metinleri öncesinde, hem de NLP metinleri sonrasında oyunu izleyen 30 izleyici, izledikleri her bir tiradı 1'den 10'a kadar puanladılar. Daha sonra, izleyicilerin verdikleri puanlara göre NLP öncesi ve sonrası oyun performanslarını kıyasladım. Çalışmada elde ettiğim sonuçlara göre NLP sonrası oyuncu performansı için seyircilerin verdikleri ortalamalarda artış vardı, NLP öncesi performans puanlarının sıralamasıyla, NLP uygulaması sonrasında performans puanlarının sıralaması farklılık gösterdi. Ayrıca oyuncular başlarından geçen en hüzünlü olayları tekrar okuyup bu sefer komedi tiratlarını oynadılar. Aynı şekilde hayatlarının en mutlu anlarını anlatan NLP metinlerini okuyup, dram tiratlarını tekrar oynadılar. Bu karşılaştırmanın sonuçlarını da göz önüne alarak ortaya çıkan analizleri yazdım. Oyunculukta gerek sahne heyecanının yenilmesinde, gerekse oyun kalitesi ve performansın arttırılmasında NLP tekniğinin oldukça etkili ve başarılı bir yöntem olacağını, bunun alan uygulamalarında da önemli olduğunu düşünüyorum.en_US
dc.description.abstractIn this research, I tried to enlighten effects of Neuro Linguistic Programming (NLP) applications on player performances. Different players played 14 monologues consisting seven dramas and seven comedies. Afterwards they wrote and read out their most sad memories for drama and their most happy memories for comedy according to NLP technique. Afterwards, players played the same monologues again. During this process, 30 audiences watching the pieces before NLP texts and after NLP texts evaluated each performance based on a scale from 1 to 10. Later, I compared performances before and after NLP applications based on points given by audiences. According to the findings, there were increase in points given by audiences after NLP, and performance classification arrangement before NLP application was different than performance classification arrangement after NLP application. In addition, players read out their most sad memories and played comedy pieces. Similarly, players read out their most happy NLP texts and played drama pieces. I also evaluated the results of that comparison, which were not so different from the results of the first stage of performances. NLP technique may be quite effective and successful in acting, both to overcome stage fright and to increase performance quality.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNLPen_US
dc.subjectOyunculuken_US
dc.subjectDramen_US
dc.subjectKomedien_US
dc.subjectActingen_US
dc.subjectDramaen_US
dc.subjectComedyen_US
dc.titleNLP tekniğinin oyunculuk üstündeki etkisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Film ve Drama Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid393609en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record