Filling an urban void as a ‘public interior’ in Balıkesir; contemporary intervention into historic context through interior space
Özet
The paper argues the role of interior spaces in linking with the urban open
space configuration. The interior space is discussed as extensions of urban spaces
and urban spaces as extensions of interiors with specific reference to a case study
selected in Balıkesir urban fabric. Under the light shed by these discussions, the
paper questions the certainty of boundries between exterior and interior, thus
between interior design and architecture. While the first axis of discussion focuses on the duality between interior and exterior, the second axis of discussion
concentrates on the insertion of new and contemporary architectural and spatial
features into an existing and historic context. The Museum and Library of Photography project in Balıkesir, which is selected as case study, is based on a VOID
connecting what exists with what disappeared long ago in a totally new combination. Consequently, paper shows that architectural identity of the existing (and
sometimes disappeared) heritage is reproduced via injection of this new hybrid
(interior-exterior) into the very heart of the existing urban fabric. The hybrid design of the VOID intends to resolve the tensions between the contrasting features
of restoration and intervention merely by understanding the conditions and fundementals of the process of historical layering in the town.
Kaynak
A|Z ITU Mimarlık Fakültesi DergisiCilt
14Sayı
1Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Türkiye'deki iç mimarlık eğitiminde çevresel yaklaşım
Adıgüzel, Derya (Kadir Has Üniversitesi, 2011)Günümüzde binaların, tasarım, uygulama ve kullanım aşamalarında doğaya aşırı müdahale edilmekte, fazlasıyla atık meydana getirilmekte ve doğal kaynaklar sorumsuzca tüketilmektedir. Bu nedenlerle yapılar hızla artan çevre ... -
Okul öncesi çocuklarda dış mekân erişiminin sınıf içi davranışlara etkileri üzerine bir vaka çalışması
Polat Topdemir, Çiğdem Cansu (Kadir Has Üniversitesi, 2016)Çocuklarda 0-6 yaş aralığı öğrenme ve gelişimin en hızlı oluştuğu dönemdir. Temel beceri ve özelliklerin büyük bir bölümü bu yaşlarda kazanılmaktadır. Bu nedenle okul öncesi eğitim çocukların ileriki hayatlarını da ... -
Regression model for interior design cost estimate in preliminary stage
Yazicioglu, Deniz Ayse (Elsevier Science Bv, 2012)Cost factors become even more important in the design of the kitchen which is remodeled 34% more than any other room of the house. For this reason the purpose of this study was to propose a reliable kitchen cost estimate ...