Halkla İlişkiler Perspektifinden Kurumsal Vatandaşlık Anlayışına Bir Bakış
Abstract
In our contemporary world, especially for big companies, the notion
of corporate responsibility conscience has been pretty important to gain
and sustain reputation in the eyes of their stakeholders. Many companies
have been trying to express how they care about corporate citizenship
practices which are allegedly the natural parts of their business plans or
their corporate philosophies in different ways. Even though the term of
corporate citizenship has emerged in management literature dealing with
the social role of companies, it has been recently a prominent part of
public relations practices and literature. In this article, firstly corporate
citizenship notion is reviewed, then the relation between public relations
and corporate citizenship is discussed theoretically with the help of some
examples from business life, and it is tried to be shown how these two
concepts overlapped each other. Çağımızda özellikle büyük ölçekli firmaların paydaşları nezdinde itibar
kazanmalarında ve bu itibarı sürdürebilmelerinde, kurumsal sorumluluk bilinci
oldukça önemli hale gelmiştir. Birçok firma, iş planlarının ve kuruluş felsefelerinin
doğal parçaları olduğunu iddia ettikleri kurumsal vatandaşlık uygulamalarına
ne kadar çok önem verdiklerini çeşitli yollardan göstermeye çalışmaktadırlar.
Kurumsal vatandaşlık, şirketlerin toplumsal rollerini ifade eden bir terim olarak
önce yönetim literatüründe ortaya çıkmışsa da, son yıllarda halkla ilişkiler
literatürünün ve uygulamalarının muteber bir parçası olmuştur. Bu makalede,
öncelikle kurumsal vatandaşlık kavramı irdelenmiş, ardından halkla ilişkiler ile
kurumsal vatandaşlık arasındaki bağlantı iş hayatından örnekler eşliğinde teorik
olarak tartışılmıştır ve her iki kavramın birbiriyle nasıl örtüştükleri ortaya konmaya
çalışılmıştır.
Source
İleti-ş-imVolume
0Issue
14URI
https://hdl.handle.net/20.500.12469/3441http://iletisimdergisi.gsu.edu.tr/tr/pub/issue/7365/96440
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/182056