Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorTunçel, Hakan
dc.date.accessioned2020-09-23T11:30:08Zen_US
dc.date.available2020-09-23T11:30:08Zen_US
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.issn1305-2411en_US
dc.identifier.issn2548-124Xen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/3441
dc.identifier.urihttp://iletisimdergisi.gsu.edu.tr/tr/pub/issue/7365/96440
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/182056
dc.description.abstractIn our contemporary world, especially for big companies, the notion of corporate responsibility conscience has been pretty important to gain and sustain reputation in the eyes of their stakeholders. Many companies have been trying to express how they care about corporate citizenship practices which are allegedly the natural parts of their business plans or their corporate philosophies in different ways. Even though the term of corporate citizenship has emerged in management literature dealing with the social role of companies, it has been recently a prominent part of public relations practices and literature. In this article, firstly corporate citizenship notion is reviewed, then the relation between public relations and corporate citizenship is discussed theoretically with the help of some examples from business life, and it is tried to be shown how these two concepts overlapped each other.en_US
dc.description.abstractÇağımızda özellikle büyük ölçekli firmaların paydaşları nezdinde itibar kazanmalarında ve bu itibarı sürdürebilmelerinde, kurumsal sorumluluk bilinci oldukça önemli hale gelmiştir. Birçok firma, iş planlarının ve kuruluş felsefelerinin doğal parçaları olduğunu iddia ettikleri kurumsal vatandaşlık uygulamalarına ne kadar çok önem verdiklerini çeşitli yollardan göstermeye çalışmaktadırlar. Kurumsal vatandaşlık, şirketlerin toplumsal rollerini ifade eden bir terim olarak önce yönetim literatüründe ortaya çıkmışsa da, son yıllarda halkla ilişkiler literatürünün ve uygulamalarının muteber bir parçası olmuştur. Bu makalede, öncelikle kurumsal vatandaşlık kavramı irdelenmiş, ardından halkla ilişkiler ile kurumsal vatandaşlık arasındaki bağlantı iş hayatından örnekler eşliğinde teorik olarak tartışılmıştır ve her iki kavramın birbiriyle nasıl örtüştükleri ortaya konmaya çalışılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGalatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCorporate citizenshipen_US
dc.subjectPublic relationsen_US
dc.subjectCorporate responsibilityen_US
dc.subjectKurumsal vatandaşlıken_US
dc.subjectHalkla ilişkileren_US
dc.subjectKurumsal sorumluluken_US
dc.titleHalkla İlişkiler Perspektifinden Kurumsal Vatandaşlık Anlayışına Bir Bakışen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.startpage79en_US
dc.identifier.endpage95en_US
dc.relation.journalİleti-ş-imen_US
dc.identifier.issue14en_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.departmentFakülteler, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümüen_US
dc.institutionauthorTunçel, Hakanen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid182056en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record