Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorYardım, Mehmet Ertanen_US
dc.contributor.authorKutsal, Şemse
dc.date.accessioned2022-03-25T07:04:17Z
dc.date.available2022-03-25T07:04:17Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/4294
dc.description.abstractEspecially in the last twenty years domestic television series are among the productions that the television audience has shown the most interest. Nevertheless, almost all sector employees are being faced with precarious working conditions during the production process of domestic television series, covering the evening line of almost every mainstream television channel. This thesis focuses upon the forms of precariat experienced by scriptwriters by addressing the working conditions in the television series industry. In line with the research findings carried out within the framework of the thesis study, the main argument of this study is that the lead scriptwriters and the scenario teams working at a lower level in the television series industry have experienced the precarization process in a striking way. Within the framework of the thesis, with the aim of presenting the validity of the main argument, one-to-one semi-structured in-depth interviews were conducted with nine scriptwriters, and their views on their own labor processes were taken. In quantitative research, an online survey was conducted by reaching 125 sector employees, 79 of whom were scriptwriters.en_US
dc.description.abstract6502 sayılı TKHK ile; tüketici işlemleri ve tüketiciye yönelik uygulamalardan doğan uyuşmazlıkların çözümünde, belirlenen parasal sınırın altındaki uyuşmazlıklarda tüketici hakem heyetlerine başvurulmasının zorunlu olması ve tüketici hakem heyetleri kararlarının, İcra ve İflâs Kanununun ilamların yerine getirilmesi hakkındaki hükümlerine göre yerine getirilmesi düzenlenmiştir. Sürekli artış gösteren tüketici işlemlerinden doğan uyuşmazlıklara az masraflı, kolay, hızlı ve etkin çözüm bulunması ve yargı üzerindeki yükün hafifletilmesi amaçlanmıştır. Tüketicilerin belirlenen parasal sınırın altındaki uyuşmazlıklar için tüketici mahkemelerine başvuramaması ve itiraz edilmeyen tüketici hakem heyeti kararlarının kesin hale gelmesi, tüketici hakem heyetleri kararlarının denetimini ve bu kararlara karşı itiraz usulünü daha önemli bir hale getirmiştir. Çalışmamızın birinci bölümünde tüketici hakem heyetleri kararlarına ait özellikler ile tüketici hakem heyetlerinin verebileceği kararlar ve bu kararların hukuki niteliği işlenmiştir. İkinci bölümde tüketici hakem heyetleri kararlarına itirazın hukuki niteliği, geçerli bir itirazın şartları ile görevli ve yetkili mahkemede itirazın ele alınması ve itirazın etkisi incelenmiştir. Üçüncü bölümde itiraz üzerine tüketici mahkemesinin verebileceği kararlar ve mahkeme kararının niteliği ile bu karara karşı başvurulabilecek hukuki yollara yer verilmiştir.en_US]
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectLawen_US
dc.subjectTüketici sorunları hakem heyetien_US
dc.subjectArbitration committee for consumer problemsen_US
dc.subjectTüketicileren_US
dc.subjectConsumersen_US
dc.subjectUyuşmazlıken_US
dc.subjectIncompatibilityen_US
dc.subjectİtirazen_US
dc.subjectObjectionen_US
dc.titleTüketici Hakem Heyeti kararlarına itiraz usulüen_US
dc.title.alternativeThe procedure of objection to the decisions of the Consumer Arbitration Boarden_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Hukuk Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorKutsal, Şemseen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid704135en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record