dc.contributor.advisor | Hemiş, Özlem | en_US |
dc.contributor.author | Arman, Barış | |
dc.date.accessioned | 2023-08-01T13:08:02Z | |
dc.date.available | 2023-08-01T13:08:02Z | |
dc.date.issued | 2022-09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12469/4440 | |
dc.description.abstract | Gösteri teorisini oluşturma sürecinde, hakikati, fiziki ve toplumsal yanılsama olarak tanımlayan Sitüasyonist Enternasyonal, araçları ve kuramsal çalışmaları ile tiyatro sanatına ışık tutan önermeler barındırmaktadır. 2000 sonrası Avrupa tiyatrosunun yeni izleme ve duyumsama biçimlerine olanak sağlaması sebebiyle Sitüasyonist hareketin izlerinin aranabileceği bir alan sağladığı görülmektedir. Bu araştırmada, Situasyonist Enternasyonal’ın durum ve dérive kavramları ile sanata bakışının, 2000 sonrası dünya tiyatrosunda da gözlemlenen bulguları paylaşılmakta, Sitüasyonist hareketin temel kavramlarını üretim pratiğinin içine dahil eden bir çağdaş tiyatro denemesi önerilmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Kadir Has Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sitüasyonist Enternasyonal | en_US |
dc.subject | Çağdaş Tiyatro | en_US |
dc.subject | Rimini Protokoll | en_US |
dc.subject | Olağan-İçi Bir Gezi | en_US |
dc.title | Sitüasyonist enternasyonal'in izinde bir çağdaş tiyatro evreni denemesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sanat ve Tasarım Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 769095 | en_US |