Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorGürbüz, Selman Emre
dc.contributor.authorOngur, Hakan Övünç
dc.date.accessioned2023-10-19T14:56:01Z
dc.date.available2023-10-19T14:56:01Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1304-7310
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/506381
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/4728
dc.description.abstractNiteliksel söylem analizi yönteminin kullanıldığı bu makale, Eleştirel Pedagoji (EP) alt-disiplinini Uluslararası İlişkiler (Uİ) çalışmaları ile tanıştırmayı, oryantalist metin analizini EP’ye dâhil etmeyi ve Türkiye’de lisans düzeyinde verilen Uİ eğitiminin oryantalist dokusunu tartışmaya açmayı amaçlamaktadır. Makalede, EP literatürün çoğunlukla Batılı kaynaklara dayalı olması nedeniyle, akademik kapitalizm veya eğitimin neoliberal araçsallaşması gibi alt-başlıklarının yanında, standardize edilmiş müfredatların Batı-merkezli ve oryantalist dokusunu tartışmaya açmayı ‘unuttuğu’ ileri sürülmüştür. Türkiye içinden seçilen on üniversitenin Uİ bölümlerinde takip edilen müfredatlar ve temel okuma metinleri incelenerek hem bu iddia ortaya konmakta hem de Türkiye’deki Uİ eğitimine EP bağlamında yeni bir yaklaşım sunulmaktadır. Elde edilen bulgular, güncel Uİ literatürünün orijinal dilindeki kullanımlarının, Türkiye Uİ lisans programlarında eleştirel olmayan bir yeniden-üretime tabi tutulduklarına ve Türkçe literatürün kendisinin de aynı üretimi temel alarak biriktiğine işaret etmektedir. Bunun bir neticesi olarak, makalede radikal İslam, Cihadizm, köktendincilik, İslami terör, üçüncü dünya, azgelişmişlik vb. kavramların da oryantalist içerikleri ile birlikte Türkiye Uİ dilinin bir parçası haline geldikleri gözlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofUluslararası İlişkileren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTürkiye’de Uluslararası İlişkiler Eğitimi ve Oryantalizm: Disipline Eleştirel Pedagojik Bir Bakışen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.startpage23en_US
dc.identifier.endpage38en_US
dc.identifier.issue61en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.institutionauthorN/A
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid506381en_US]


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record