Browsing by Author "Ünal, Özüm"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Doctoral Thesis Technology, body and gender: The representations of new reproductive technologies in the twenty-first century independent science fiction cinema(Kadir Has Üniversitesi, 2013) Akser, Ali Murat; Akser, MuratBu araştırma son yıllarda hayatlarımıza giren yeni teknolojilerdeki hızlı değişim ışığında teknoloji, vücut ve toplumsal cinsiyet konuları üzerine disiplinlerarası eleştirel ve kuramsal bir söylem oluşturmayı hedeflemektedir. Bu bağlamda, bu araştırma kadın bedeni yaklaşımlarını (feminist eleştiri, teknoloji çalışmaları ve posthuman yöntemleri) baz alarak, yeni doğum teknolojilerinin hamilelik ve hamile kadın bedeni söylemi üzerindeki etkilerini yeni bir kuramsal karma teori üretimi üzerinden tartışmaktadır.Sinemada hamilelik,beden temsilleri, kültürel anlamların kurgulanması ve arka plandaki güç ilişkilerinin incelenmesi açısından geniş kaynak sunan bir alandır. Özellikle, Hollywood sinemasında benzer temalar pek çok kez işlenmiş akademik alanda yankı bulmuş ve referans kitaplarıyla desteklenmiştir. Bağımsız sinemanın bir çok yönde alışılagelmiş sinema anlatısına yeni anlamlar kattığı düşünüldüğü ve yeni ideolojiler sunabildiğine inanıldığından bu çalışmada hamilelik konusuyla ilgili de yenilikçi olup olmadığına yer verilmiştir. Yeni doğum teknlojileri insanoğlunun geleceği ile birebir ilgili olduğu için ortaya çıkan temsilleri çözümlemek için 21. yüzyıl bağımsız bilimkurgu sinemasından örnekler seçilmiştir. Tahlil edilen filmler Michael Winterbottom?un yönettiği Code 46 (2003), Alfonso Cuarón?un yönettiği Children of Men (2006) ve Vincenzo Natali?nin yönetmeliğini üstlendiği Splice (2009) dir. Anahtar Kelimeler: Beden, Toplumsal Cinsiyet, Abject, Hamilelik, 21. yy. Bağımsız Bilimkurgu Sineması